اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت استان اردبیل:

عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاه بهاره ممنوع است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: عرضه هرگونه کالای خارجی در نمایشگاه بهاره ممنوع است مگر اینکه مشابه کالای مورد نظر در داخل تولید نشود.

عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاه بهاره ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ارژنگ عزیزی در نشست مشورتی برای برپایی نمایشگاه‌های بهاره و عرضه مستقیم کالا به مردم در اردبیل اظهار داشت: در سال مزین به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ما به شدت نیازمند گسترش این فرهنگ هستیم که باید تولید داخلی در اولویت و بر اساس برنامه‌های تمام دلسوزان جامعه بوده و مصرف‌کنندگان نیز سعی کنند از کالاهای داخلی استفاده کنند.

عزیزی با یادآوری اینکه در وضعیت تحریم کنونی تمام توان دشمن در ایجاد نارضایتی در بین آحاد مردم با فشار و حربه‌های مختلف نابسامانی قیمت‌ها در بازار است، افزود: ضروری است واحدهای تولیدی در این شرایط به تنظیم بازار و همچنین عرضه عادلانه کالاها به نرخ مصوب اقدام کنند تا مردم در روزهای پایانی سال دچار مشکل و مضیقه نشوند.

این مسئول ابراز داشت: بحث مدیریت مصرف در اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اصل صرفه‌جویی بسیار مهم است و آنچه شرط اصلی به شمار می‌رود آگاهی مردم و درایت آنها در مدیریت فضای بازار است.

وی از آماده بودن سامانه 124 برای دریافت شکایات مردمی خبر داد و گفت: در کمتر از 30 دقیقه از طریق این سامانه مسئولان امر و بازرسان در جریان شکایات و درخواست‌های مردم قرار می‌گیرند و به سرعت در محل مورد نظر حاضر شده و به شکایات رسیدگی می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه مردم 24 ساعته می‌توانند با این سامانه تماس حاصل کرده و شکایات و نکته‌ نظرات خود را اعلام کنند، افزود: ما با داشتن تنها 70 نیروی بازرسی قادر نیستیم بازرسی‌های خود را انجام دهیم که در این زمینه ضرورت دارد از ظرفیت بازرسان افتخاری که در روزهای پایانی سال قصد بهره‌گیری از توانمندی‌های آنها را داریم بیش از گذشته استفاده کنیم.

دولت اجازه بازگشت به سیستم کوپنی را نمی‌دهد

وی معیوب بودن مکانیزم شبکه توزیع و حرص و ولع برخی از افراد در قانع نشدن به حق و حقوقشان را یادآور شد و گفت: دولت به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد سیستم کوپنی دوباره رونق بگیرد و دوباره به دهه 60 برگردیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به توزیع برنج در روزهای گذشته و ازدحام مردم و صف‌های طولانی اشاره کرد و افزود: بیشترین دلیل وقوع چنین صف‌های طولانی و برخی ناهنجاری‌ها در بازار مربوط به تفاوت قیمت عرضه دولتی با سیستم بازار است که اگر این تفاوت قیمت به حداقل برسد دیگر حرص و ولعی برای خرید کالاهای مختلف در مناسبت‌های خاص نخواهد بود.

عزیزی در پایان سخنان خود تاکید کرد: به هیچ وجه در روزهای پایانی سال اجازه نخواهیم داد در شبکه توزیع اختلال ایجاد شده و یا عده‌ای بخواهند با سودجویی و فرصت‌طلبی در این شبکه ناکارآمدی ایجاد کنند.

انتهای پیام/62002/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول