اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی طبس:

باغ گلشن طبس مرمت می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس گفت: عملیات مرمت و نورپردازی باغ گلشن طبس که نمونه‌ای از زیباترین باغ‌های ایرانی در دل کویر است، آغاز شد.

باغ گلشن طبس مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، سیدمهدی قیصری اظهار داشت: طراحی این باغ بر اساس نمونه چهار باغ و برگرفته از آیات قرآنی درباره بهشت است که دو نهر آب روان و دائمی همدیگر را قطع می‌کنند.

وی افزود: در ورودی اصلی باغ، عمارتی تاریخی به عنوان سردرب وجود داشته که بر اثر زلزله سال 57 طبس ویران شد و هم‌اکنون ساختمانی با همان طرح و نقشه دوباره بنا شده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس با اشاره به اینکه فاز اول مرمت این باغ با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال با مشارکت شهرداری آغاز شده است، عنوان کرد: جمع‌آوری بتن کف راهروها، اجرای شفته‌ریزی، اجرای آجرفرش کف، اجرای هره 20 سانتی، بندکشی و دیوارچینی جوی‌ها از اقدامات مرمتی آن به شمار می‌رود.

قیصری گفت: طراحی نورپردازی آن نیز در دست اقدام است که با عملی شدن آن شکوه و زیبایی این باغ ایرانی برای گردشگران نوروزی هرچه بهتر در دل کویر خودنمایی ‌می‌کند.

به گزارش فارس، باغ گلشن طبس از باغ‌های ایرانی است که توسط میرحسن‌خان، سومین حاکم طبس، از سلسله خوانینی که به وسیله نادرشاه به حکومت طبس منصوب شدند، ایجاد شده است.

این باغ به شماره 1310 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2464/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول