اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

رونق صادرات مناطق مرزی با صدور کارت‌های الکترونیکی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از وجود 122 هزار نفر مرزنشین در شهرستان‌های مرزی خدا آفرین، کلیبر و جلفا این استان خبر داد و گفت: صادرات مناطق مرزی با صدور کارت‌های الکترونیکی رونق می‌گیرد.

رونق صادرات مناطق مرزی با صدور کارت‌های الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، محمدجعفر عظمایی در جلسه هماهنگی صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی در تبریز که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این سه شهرستان 13 شرکت تجاری مرزنشین فعالیت دارند.

وی افزود: در ده ماهه سال 90، واردات مرزی استان از این سه شهرستان 2 میلیون دلار و حجم صادرات از این مناطق 7 میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد: امسال متاسفانه به دلیل نوسانات ارزی صادرات از مناطق مرزی استان توجیه خوبی نداشته و امید می‌رود با الکترونیکی کردن صدور کارت‌های تجاری مرزنشینان بتوانیم رونق قبلی صادرات در مناطق مرزی استان را شاهد باشیم.

عظمایی گفت: باید کاری کرد تا صدور کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان برای مردم این نواحی سودآور باشد و برای این کار باید تدابیری ویژه اندیشیده شود.

وی در ادامه به مزیت‌های این کارت‌ها اشاره کرد و گفت: هر مرزنشین می‌تواند یکسری کالاهای مشخص شده را توسط شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در مقابل صادرات کالا، وارد کند.

عظمایی خاطرنشان کرد: این اقلام شامل معافیت عوارض واردات کالاهای مورد مصرف مرزنشینان بوده و ضمن تامین امنیت و نیاز مرزنشینان از ورود هر گونه کالاهای غیرمجاز جلوگیری خواهد شد. 

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول