اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی:

صادرات مرزی خراسان‌رضوی 9 درصد افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی گفت: صادرات مرزی خراسان‌رضوی در مقایسه با سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

صادرات مرزی خراسان‌رضوی 9 درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا جمشیدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌رضوی که در سالن اجتماعات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: طرح آمارگیری از زائران امام رضا(ع) در کمیسیون تخصصی که در مرکز آمار ایران برگزار شد، به تصویب رسید و با اقداماتی که امسال در دست اقدام است، این طرح سال آینده اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی اطلاعات آماری را می‌توان در زیرپورتال دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی مشاهده کرد، گفت: آخرین اطلاعات سرشماری سال 90 در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد و تمامی افراد و ارگان‌ها می‌توانند این اطلاعات را در زیرپورتال مشاهده کنند.

جمشیدی ادامه داد:‌ برای اجرای هرگونه طرح آماری در خراسان‌رضوی باید هماهنگی‌های لازم با دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی صورت بگیرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به فعالیت‌های حوزه اقتصادی و پیگیری صیانت از تولید در خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: حدود پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار خراسان‌رضوی قرار گرفته است که با تفاهم‌نامه‌هایی که با بانک‌ها انجام داده‌ایم بنا شده پنج میلیارد تومان را به عنوان پنج درصد یارانه سود تسهیلات پرداخت کنیم و بانک‌ها 100 میلیارد تومان تسهیلات را از این محل با پنج درصد نرخ سود کمتر در اختیار صنعت قرار دهند که تاکنون 70 درصد از این مبلغ مصوب شده است.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی در دو مرحله اعتبارات در اختیار خراسان‌رضوی قرار گرفته است که در مرحله نخست 200 و 78 میلیارد تومان و در مرحله دوم 75 میلیارد تومان با نرخ سود هفت درصد اختصاص یافت.

جمشیدی با اشاره به اینکه در بخش اعتبارات، حوزه کشاورزی خراسان‌رضوی رتبه 15 را در کشور دارد، خاطر نشان کرد: با همکاری بانک کشاورزی و با مذاکراتی که در این راستا صورت گرفت، جایگاه خراسان‌رضوی در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: 207 میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی با نرخ سود 13 درصد مصوب شده که باید به سرعت تا پایان سال 91 جذب شود و هر شهرستانی که در خراسان‌رضوی قدرت جذب را داشته باشد، اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی در ارتباط با تسهیلات صندوق توسعه ملی بیان داشت: 420 واحد صنعتی به صندوق توسعه ملی برای استفاده از تسهیلات معرفی شده است که در مجموع 7 هزار میلیارد تسهیلات ریالی، 1.5 میلیارد دلار و 500 یورو تسهیلات ارزی برای آنها در نظر گرفته شده است.

جمشیدی در ارتباط با صادرات خراسان‌رضوی، ابراز داشت: در 10 ماهه امسال صادرات مرزی خراسان‌رضوی نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد داشته است و صادرات بازارچه‌ای حدود 40 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام/70018/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول