اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رقابت‌های کشتی آزاد

قروه قهرمان بزرگسالان کردستان شد

خبرگزاری فارس: رقابت‌های کشتی آزاد انتخابی بزرگسالان استان کردستان با قهرمانی تیم قروه پایان یافت.

قروه قهرمان بزرگسالان کردستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه در این رقابت‌ها که به میزبانی قروه در سالن تختی این شهر برگزار شد، 100 کشتی‌گیر آزادکار کردستانی از سراسر استان، در 5 دوره و با انجام 113 مسابقه به زورآزمایی پرداختند.

بنا بر این گزارش در پایان این رقابت‌ها تیم قروه با 61 امتیاز قهرمان شد و تیم‌های سنندج با 59 و مریوان با 30 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.

همچنین در رده انفرادی نیز ساسان فیضی در وزن 55 کیلوگرم، کاوان شیرانی در وزن 60 کیلوگرم، آرام رحیمی در وزن 74 کیلوگرم، فواد طاهریان‌نژاد در 84 کیلوگرم و سعید رضایی در  120 کیلوگرم از سنندج و سعید صالحی در وزن 66 کیلوگرم و پیمان صادقی در 96 کیلوگرم از قروه، با کسب عنوان قهرمانی استان، به رقابت‌های قهرمانی کشور که 23 اسفندماه سال‌جاری در قزوین برگزار خواهد شد راه یافتند.

فرماندار قروه در مراسم پایانی این رقابت‌ها با اشاره به طرح حذف رشته کشتی از بازی‌های المپیک گفت: این گونه برخوردهای سیاسی با ورزش نشان دهنده نفوذ استکبار جهانی در بدنه ورزش است.

محمد‌رسول شیخی‌زاده بیان کرد: رشته کشتی ریشه در آیین‌های دینی مردم ایران دارد و دشمنی ارائه‌دهندگان این طرح در واقع دشمنی با آیین‌های دینی امت اسلامی است.

وی با اشاره به استقبال گسترده تماشاگران قروه‌ای از این رقابت‌ها افزود: مردم شهرستان قروه علاقه خاصی به این رشته ورزشی دارند و این حضور گواه روشنی بر این گفته است.

فرماندار قروه در پایان سخنان خود گفت: در راستای تکریم پهلوانان کشتی شهرستان، خانه کشتی قروه به نام مرحوم «حمید زارعی» نامگذاری می‌شود.

انتهای پیام/79009/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول