اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاسم رضایی در گفت‌وگو با فارس:

مدال‌آوری ایران با حذف کشتی از المپیک متوقف نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مرد طلایی وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن گفت: مدال‌آوری ایران با حذف کشتی از المپیک متوقف نمی‌شود.

مدال‌آوری ایران با حذف کشتی از المپیک متوقف نمی‌شود

قاسم رضایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل با اشاره به تصمیم‌گیری عدم حضور کشتی در رقابت‌های المپیک اظهار داشت: این مسئله امروزه به بحث اصلی و روز جامعه ورزشی دنیا و کشورمان تبدیل شده است.

وی افزود: به گونه‌ای در کمیته بین‌المللی المپیک برای عدم حضور رشته پرطرفدار کشتی در المپیک رأی‌‌گیری شد که در اکثریت آرا با حذف آن موافقت شد ولی فشارهای زیادی از سوی کشورهای صاحب‌ سبک و صاحب‌نام کشتی صورت گرفت.

رضایی با اعلام این‌که فکر می‌کنم تا دو ماه آینده انتخابات دیگری در این باره برگزار شود، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری آن نتایج به گونه‌ای دیگر رقم بخورد و نظر کمیته بین‌المللی المپیک بازگردد.

مرد طلایی وزن 96 کیلوگرم المپیک 2012 لندن ادامه داد: کشتی یکی از نخستین رشته‌های ورزشی حاضر در المپیک بوده و هواداران و تماشاگران بی‌شماری را در جهان به خود اختصاص داده است.

وی در پاسخ به خبرنگار ورزشی فارس در مورد دست‌های سیاسی پشت پرده این تصمیم یادآور شد: امسال اقتدار کشتی ایران در المپیک 2012 بر همگان به اثبات رسیده است و در مجموع هفت مدال طلا در کشتی فرنگی المپیک داشتیم که سه مدال طلا از آن ایرانی‌ها شد.

رضایی تصریح کرد: به نظر من ایران توانسته است در دنیا خوش بدرخشد و دست مدال‌آوری برای بسیاری از کشورها را کوتاه کند و این مسئله در تصمیم‌گیری کمیته بین‌المللی المپیک تا حدودی دخیل است.

رضایی با اشاره به این‌که المپیکی‌های ایران در رشته کشتی بیشتر از بقیه رشته‌ها مدال‌آوری دارند، گفت: آن‌ها سعی دارند با این تصمیم بتوانند ایران را از ورزش المپیک حذف کنند ولی در مجموع کشورهای آمریکا، روسیه و آذربایجان دیگر کشورهای صاحب‌نام کشتی هستند که به همراه ایران قدرت بسیار بالایی داشته و اجازه نمی‌دهند به همین راحتی کشتی از المپیک حذف شود.

انتهای پیام/86012/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول