اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سازمان بهداشت جهانی:

ایران پتانسیل پزشکی بالا و محققان توانمندی دارد

خبرگزاری فارس: مشاور سازمان بهداشت جهانی کنگره‌های بیمارستان رضوی را فرصت مغتنمی برای جامعه‌ پزشکی جهان در جهت تبادل تجربیات پزشکی با ایران دانست.

ایران پتانسیل پزشکی بالا و محققان توانمندی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد هشام سعید در حاشیه‌ دومین کنگره‌ بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در بیمارستان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره از جهت برگزاری در سطحی علمی و از لحاظ برد رسانه‌ای به شکلی حقیقی در سطحی بین‌المللی قرار دارد.

وی ادامه داد: این کنگره در مقابل کنگره‌ها و همایش‌هایی که در این زمینه و در زمینه‌های گوناگون دیگر در اروپا برگزار شده و در آن شرکت داشته و حضور پیدا کردم، از سطح قابل توجهی برخوردار بوده و شایسته‌ ایران و جهان اسلام است.

مدرس دانشگاه در مصر اظهار کرد: ایران پتانسیل پزشکی بالا و محققان توانمندی دارد و زمینه‌های همکاری این کشور با مراکز معتبر و بزرگ جهانی در حوزه‌های مختلف پزشکی و غیرپزشکی باید بیش از پیش فراهم شود.

دکتر هشام سعید با اشاره به این‌که هدف دین اسلام در رفاه و کمال زیستن انسان‌هاست، اشاره کرد: در دیدگاه‌های مبتنی بر دین مبین اسلام، ورود نهادهای معنوی به بحث‌های گوناگون علمی و غیرعلمی از قبیل برگزاری کنگره‌های این‌چنینی توسط آستان قدس رضوی، به شکل گسترده‌ای ضرورت دارد.

وی متذکر شد: همان‌گونه که از قرن‌ها پیش پزشکی و طبابت در کشورهای شرق مدیترانه از قبیل ایران، عراق، سوریه و مصر جایگاه رفیعی را به خود اختصاص داده بود، در حال حاضر نیز باید به این جایگاه بازگشت و در حفظ توانمندی‌های اسلام و مسلمانان کوشید.

وی با بیان اینکه ایران و ایرانیان از لحاظ ظرفیت علمی و همچنین زمینه‌های دانشگاهی از درجات والایی برخوردارند، خاطر نشان کرد: کارگاه‌ها و کنگره‌های بیمارستان رضوی فرصت مغتنمی برای تبادل آرا و نظرات پزشکی در بین جامعه‌ی دانشگاهی و پزشکی جهان است.

انتهای پیام/70005/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول