اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ورامین اعلام کرد

بیش از 89 کشته حاصل تصادفات ورامین در 9 ماهه اول سال

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ورامین از کشته شدن بیش از 89 نفر در تصادفات ورامین در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

بیش از 89 کشته حاصل تصادفات ورامین در 9 ماهه اول سال

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمدرضا محمدی که امروز پیش از خطبه‌های نمازجمعه ورامین سخن می‌گفت با اشاره به عواملی که سبب ایجاد سوانح رانندگی می‌شوند، اظهار کرد: عدم تعادل روحی و روانی، عدم پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی از عمده عوامل سوانح رانندگی هستند، خانواده‌ها به هیچ وجه به افرادی که تعادل روحی ندارند اجازه رانندگی ندهند.

وی خطاب به خانواده‌ها تصریح کرد: رفتار شما الگوی فرزندانتان است، سعی کنید طوری رفتار کنید و رانندگی کنید که از شما الگوگیری خوبی نمایند، اگر پدری کمربند ایمنی نبندد و یا تخلفی پشت فرمان انجام دهد فرزند یاد می‌گیرد و تکرار می‌کند.

محمدی تصریح کرد: در دنیا بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت کرده‌اند، حدود 50 میلیون نفر هم مجروح شده‌اند، در ایران نیز سالانه 20 هزار نفر می‌میرند و بالغ بر 200 هزار نفر مجروح می‌شوند، البته تعداد کشته‌های کشور ما در سال 27 هزار نفر بوده که در اثر فرهنگ‌سازی به 20 هزار نفر رسیده است.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ورامین با اشاره به روایتی از امام جواد (ع) خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) می‌فرمایند «زیانکاران کسانی هستند که به خود زیان می‌رسانند.»

تصادفات سالیانه جنگ تحمیلی علیه خود است

وی گفت: بیش از 213 هزار نفر در هشت سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند یعنی حدوداً سالیانه 28 هزار نفر، حالا ما با تصادفات سالیانه و کشته‌های بیش از 20 هزار نفر یک جنگ تحمیلی علیه خود به راه انداختیم، کشور ما با فرهنگ چند هزار ساله، برخورداری از دین مبین اسلام و مردمی ولایت‌مدار نباید جزو دو یا سه کشور اول جهان در تلفات جاده‌ای باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ورامین تصریح کرد: در ورامین هم در 9 ماه اول سال 89 نفر فوت کردند، 424 نفر مجروح شدند، بیش از 75 درصد از این افراد یا موتورسوار هستند که بیش از 35 درصد موتور سواران کلاه ایمنی نداشتند، این در شرایطی است که ما کلاه ایمنی رایگان و دستکش به موتور سواران هدیه داده‌ایم.

وی اظهار داشت: البته ما در توانمان نیست که برای همه کلاه بخریم، البته این موارد فرهنگی را انجام دادیم و برخورد قاطع هم خواهیم کرد، در پارکینگ متوقف خواهیم کرد، از این پس قاطع‌تر برخورد می‌کنیم، هدف ما هم خدایی و حفظ جان انسان‌ها است و اگر موتورسیکلت که به پارکینگ برود برای ما سودی ندارد.

انتهای پیام/2462/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول