اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی خبر داد

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در 25 و 26 بهمن ماه امسال با حضور بیش از 30 کشور جهان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سعید عبدالحسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر متاسفانه کشور ایران در سطح جهان در بحث تصادفات جاده‌ای از آمار بالایی برخوردار است.

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته نخستین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد که نتیجه این کنگره راهبردها و ارائه نظراتی در راستای کاهش تصادفات در سطح جاده‌ها بود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی خاطر نشان کرد: 25 و 26 بهمن ماه امسال نیز شاهد برگزاری دومین کنگره با همکاری بسیار صمیمانه و خوب نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هلال احمر جمهوری اسلامی و دیگر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با این موضوع هستیم.

عبدالحسینی یادآور شد: از نقاط عطف دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها حضور و مشارکت سازمان بهداشت جهانی (WHO ) است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی قصد دارد ایران را به عنوان پایلوت در این زمینه معرفی کند، بنابراین نیازمند همکاری جدی تمامی ارگان‌ها و نهادهای مرتبط در این زمینه هستیم.

عبدالحسینی با اشاره به محورهای کنگره اظهار کرد: آموزش همگانی در مورد اپیدمیولوژی ایمنی جاده‌ها در موارد تصادفات جاده‌ای، مراقبت‌های درمانی حاد به دنبال تصادفات جاده‌ای و قوانین و مقررات مربوط به ایمنی جاده‌ها از محورهای این کنگره است.

وی افزود: از دیگر عناوین دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها می‌توان به گواهینامه و آموزش رانندگی، وسایل ایمنی داخل وسیله نقلیه برای حفاظت سرنشینان، ایمنی به هنگام تعمیرات جاده‌ای و روانشناسی حمل و نقل و ایمنی جاده‌ها اشاره کرد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی یادآور شد: تحقیقات و ایمنی جاده‌ها، کودکان و ایمنی جاده‌ها، رسانه‌ها و ایمنی جاده‌ها و روش‌های جدید در امر ایمنی جاده‌ها نیز از دیگر عناوین این کنگره است.

عبدالحسینی با اشاره به شرکت گسترده میهمانان خارجی در این کنگره گفت: در دومین کنگره شاهد شرکت گسترده میهمانانی از بیش از 30 کشور جهان هستیم که البته تمامی این افراد از صاحب‌نظران برجسته در این امر محسوب می‌شوند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری نمایشگاه جانبی در راستای فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این زمینه در حاشیه دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها خبر داد. 

انتهای پیام/70005/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول