اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس:

ایمنی جاده‎های کشور با شاخصه‌های بین‌المللی فاصله زیادی دارد

خبرگزاری فارس: نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در حوزه ایمنی جاده‌ها با شاخصه‌های بین‌المللی و ایمنی فاصله زیادی دارد.

ایمنی جاده‎های کشور با شاخصه‌های بین‌المللی فاصله زیادی دارد

محمدرضا پورابراهیمی در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: عوامل انسانی و سخت‌افزاری تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای و آسیب‌های ناشی از آن دارد.

وی افزود: عوامل انسانی که همان رانندگان و فرهنگ رعایت قانون‌پذیری تلقی می‌شود، بیش از هر عامل دیگری در رانندگی بی‌خطر نقش‌آفرین است.

پورابراهیمی با بیان اینکه عوامل سخت‌افزاری؛ ایمنی و استانداردسازی خودرو و جاده‌ها است، خاطر نشان کرد: در حوزه عوامل انسانی می‌توان با آموزش فرهنگ‌سازی کرد و این فرهنگ‌سازی باید از دوران کودکی در مسیر نهادینه‌سازی آغاز شود.در حوزه عوامل سخت‌افزاری باید به استانداردسازی خودرو، ایمن‌سازی جاده‌ها به ویژه جاده‌های پرتردد و مهار نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌ها توجه ویژه کرد.

نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نقش مهم رسانه ملی در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی یاد کرد و ادامه داد: باید به طور جدی در مسیر کاهش تصادفات جاده‌ای قدم برداریم چرا که امروزه بیشترین تردد در جاده‌ها صورت می‌گیرد و به طور حتم مرگ و جرح در جاده‌ها نیز آمار بالایی را به خود اختصاص داده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: باید این مسئله را به خوبی درک کنیم که روند صعودی تصادفات جاده‌ای تبعات منفی خود را در سطح جامعه نشان می‌دهد.

وی با ابراز خرسندی از تلاش نیروهای خدمات بین راهی درمانی چون اورژانس هلال احمر و پایگاه‌های امداد و نجات گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی از سوی این بخش‌ها صورت گرفته اما هنوز با شاخصه بین‌المللی و منطقه‌ای فاصله بسیار داریم.

نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از بیمارستان فوق تخصصی رضوی نسبت به میزبانی این کنگره اظهار کرد: امیدواریم دستاوردهای این کنگره زمینه‌ساز خوبی در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای باشد.

دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول