اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی قم:

3 کشتی‌گیر قمی ملی‌پوش شدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: سه کشتی‌گیر قمی با موفقیت در پیکارهای انتخابی و راهیابی به تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان به کار خود پایان دادند.

3 کشتی‌گیر قمی ملی‌پوش شدند

محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: این رقابت‌ها بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی با عنوان جام امیدها و با شرکت چهره‌های مطرح کشور در تهران برگزار شد که در هر وزن 20 کشتی‌گیر آزاد با یکدیگر رقابت کردند و سرانجام در وزن 60 کیلوگرم روح‌الله نعمتیان چهارم شد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد تیم اعزامی هیئت قم به این رقابت‌ها افزود: همچنین در 74 کیلوگرم سجاد محمدی پنجم شد و در وزن 120 کیلوگرم داود یارجانعلی ششم شد، ضمن اینکه محمد سوری در وزن 84 کیلوگرم دیگر نماینده قم در این رقابت‌ها بود که عنوانی کسب نکرد.

رئیس هیئت کشتی استان قم با اشاره به پیشرفت کشتی قم در عرصه قهرمانی اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی را در چهار سال فعالیت‌ هیئت پیش‌بینی کرده بودیم که یکی از آنها داشتن ملی‌پوش در تیم‌های ملی تمام رده‌های سنی بود و محقق شد.

وی یاد‌آور شد: در حال حاضر سه کشتی‌گیر قمی در تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشورمان حضور دارند و ترکیب این سه تیم جزو بهترین نفرات تیم ملی به شمار می‌روند؛ امیدواریم در المپیک آتی نمایندگان شایسته‌ای از کشتی قم در کاروان ورزشی کشورمان داشته باشیم.

رئیس هیئت کشتی استان قم تصریح کرد: در المپیک 2012 لندن این شانس را داشتیم که یک نماینده از هیئت قم در رشته کشتی فرنگی حضور یابد اما نماینده ما در انتخابی این رقابت‌ها با بدشانسی نتوانست جواز حضور در المپیک را به دست بیاورد.

وی ادامه داد: ‌هادی علیزاده‌پورنیا در وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان، علی زینتی‌رفاه در وزن 84 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و علی فتاحی‌منش در وزن 85 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان سه امید کشتی قم برای حضور در المپیک 2016 هستند.

حلوایی در ادامه به حضور یکی از این سه کشتی‌گیر در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی اشاره کرد و افزود: تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در حالی آماده جام جهانی 2013 می‌شود که علیزاده ‌پورنیا در ترکیب این تیم یکی از امیدهای کسب مدال به شمار می‌رود.

وی گفت: این کشتی‌گیر در یک سال اخیر در رقابت‌های قهرمانی آسیا، قهرمانی جام جهانی کشتی فرنگی و دانشجویان جهان موفق به کسب سه مدال طلا شد و در جام بین‌المللی آزوماش اوکراین موفق به کسب نشان برنز شد، ضمن اینکه در جام ریاست جمهوری آذربایجان نیز برنز گرفت.

انتهای پیام/78002/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول