اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت خانواده دانشگاه پزشکی رفسنجان

سفره‌های غذا ناسالم شده است

خبرگزاری فارس: ‌مدیر گروه سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سفره‌های مردم ایران ناسالم شده و به سمت غذاهای آماده رفته است.

سفره‌های غذا ناسالم شده است

پروین نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به برگزاری جشنواره غذای سالم در نیمه دوم اسفند‌ماه سال جاری هدف مهم این برنامه را آشنایی بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با غذاهای دریایی و سالم عنوان کرد.

وی اظهار داشت: غذاهای دریایی و سنتی که در این جشنواره معرفی می‌شوند می‌توانند بستری برای ایجاد سفره‌های سالم در خانه‌ها فراهم کند، زیرا سفره اکثر خانواده‌های ایرانی ناسالم شده است.

نخعی بیان داشت: مصرف هفته‌ای دو‌بار غذاهای دریایی توصیه می‌شود، اما بانوان شهر ما تنها از ماهی یک نوع غذا می‌توانند درست کنند، آن‌ هم سرخ کردن که جای تامل دارد.

وی تصریح کرد: در شهرهای شمالی بیش از چند نوع غذا با ماهی ‌درست می‌شود و نشان می‌دهد که برخی خانم‌های شهر ما شیوه طبخ ماهی و دیگر غذاهای دریایی را بلد نیستند.

نخعی با بیان اینکه در جشنواره غذای سالم غذاهای سنتی در کنار غذاهای سالم دریایی ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: غذاهایی مانند اشکنه‌، کشک و بادمجان، چنگ‌مال‌، بزقرمه و ... که از غذاهای سنتی شهرمان محسوب می‌شوند و خواص فراوانی هم دارند، برای نسل کنونی شناخته شده نیست، زیرا آنها به سمت غذاهای آماده رفته و به همین دلیل میزان فشارخون ‌و دیگر بیماری‌ها افزایش یافته و این معضل در کل کشور به چشم می‌خورد.

وی به چگونگی شرکت خانم‌ها در این جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: خانم ها می‌توانند به مراکز بهداشتی و مراکز

مشخص شده مراجعه و غذایی را که می‌خواهند ارائه دهند به همراه شیوه پخت آن معرفی و در صورت تائید در مورد شیوه طبخ و خاصیت آن می‌توانند در جشنواره حضور یابند.

نخعی گفت: شیوه طبخ غذاهای ارائه شده در جشنواره در کتابی چاپ می‌شود و مردم می‌توانند هم از غذاها خرید کنند و هم دستور پخت آن را تحویل بگیرند.

وی عنوان کرد: در این جشنواره به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌ که دختر‌ها و پسرهای دبیرستانی هم برای بازدید حضور یابند و با غذاهای دریایی پرخاصیت‌ آشنا و به آنها علاقمند شوند.

انتهای پیام/80016/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول