اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان قم خبر داد

ممنوعیت استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای توزیع غذا

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان از ممنوعیت استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای توزیع غذا خبر داد.

ممنوعیت استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای توزیع غذا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مجید محمدیان با اشاره به مضرات آزاد شدن مواد تشکیل‌دهنده ظروف یک بار مصرف پلیمری در تماس با مواد غذایی دارای چربی و دمای بالا بر سلامت مصرف‌کنندگان گفت: استفاده از این ظروف در تمام مراکز طبخ مواد غذایی ممنوع است و تمام مراکز طبخ و کارگاه‌های لبنیاتی باید نسبت به جایگزین کردن ظروف یک بار مصرف گیاهی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این مراکز طبخ و توزیع و عرضه مواد غذایی شامل چلوکبابی، رستوران، خدمات آشپزی، اغذیه و پیتزافروشی‌ها، کبابی، چایخانه‌ها، حلیم و کله‌پاچه‌پزی هستند تاکید کرد: چنانچه کارشناسان و بازرسین بهداشت محیط در بازدید بهداشتی از مراکز تهیه، پخت و طبخ مواد غذایی ظروف پلیمری را مشاهده کنند ضمن جمع‌آوری این ظروف، نسبت به معرفی متخلفان به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با تاکید بر اینکه ظروف پلاستیکی که دارای مجوز ساخت و تولید از وزارت بهداشت هستند صرفاً برای مصرف نوشیدنی و غذاهای سرد توصیه می‌شود افزود: استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی تخریب‌پذیر به شرط درج موضوع بر روی بسته‌بندی برای توزیع غذا بلامانع است و برای نوشیدنی‌های داغ نیز باید از ظروف کاغذی با لایه داخلی سفید رنگ استفاده شود.

محمدیان با بیان اینکه اکثر ظروف یکبار مصرف پایه گیاهی از نشاسته ذرت تهیه می‌شوند گفت: این ظروف حداکثر پس از شش ماه قابل تجزیه در خاک هستند و برای سلامتی نیز هیچ‌گونه ضرر و زیانی ندارند.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول