اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان سمنان:

مواد غذایی ارگانیک در سمنان نشان استاندارد می‏گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان گفت: استفاده از آفت‏کش‏ها و سموم شیمیایی تنها راهکار افزایش محصول و بهره‏وری نیست و مواد غذایی ارگانیک در سمنان نشان استاندارد می‏گیرند.

مواد غذایی ارگانیک در سمنان نشان استاندارد می‏گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان، عباس رستمی در زمینه تولید مواد غذایی ارگانیک بیان کرد: در تولید مواد غذایی ارگانیک از مواد شیمیایی برای افزایش تولید محصول، استفاده نمی‌شود و این مواد دارای منشأ گیاهی یا حیوانی است.

وی همچنین افزود: حتی در زمینه دفع آفات نیز می‌توان از روش مبارزه بیولوژیک استفاده کرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان افزود: گاهی می‌توان با استفاده از روش‌های بیولوژیک هم‏زمان تولید را بالا برد و میزان آفت‏زدگی محصول را نیز کاهش داد.

رستمی بیان داشت: از این رو، استفاده از آفت‏کش‏ها و سموم شیمیایی تنها راهکار افزایش محصول و رسیدن به بهره‏وری بالاتر نیست؛ اما ساده‏ترین آنهاست.

وی بیان کرد: لازم است تا کیفیت و سلامت قربانی کمیت نشود و در گام نخست به آن توجه صورت گیرد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان افزود: بر اساس تحقیقات محققان، مواد غذایی ارگانیک همگی از نظر میزان مواد مغذی و همچنین کیفیت ریزمغذی‏ها در سطح بالاتری نسبت به انواع غیر ارگانیک قرار دارند.

رستمی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا، سازمان ملی استاندارد ایران با تدوین استانداردهای ملی در زمینه محصولات غذایی ارگانیک گامی مؤثر در راستای بهبود سلامت و افزایش کیفیت مواد غذایی برداشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد در شرایط کنونی به متقاضیان عرصه تولید این محصولات به صورت تشویقی است؛ اما این امر نیز خود گامی مهم و ارزنده در این مسیر شناخته می‏شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان افزود: اداره کل استاندارد استان سمنان نیز در همین راستا، به اعطای نشان استاندارد تشویقی پس از انجام مراحل آزمونی و قانونی به تولیدکنندگان مواد غذایی ارگانیک در این استان اقدام کرده است.

انتهای پیام/2249/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول