اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم زمان با دهه فجر

جشنواره پخت غذای سنتی در سمیرم برگزار شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با دهه فجر با حضور دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان سمیرمی جشنواره پخت غذای سنتی در کانون طلوع اندیشه سمیرم برگزار شد.

جشنواره پخت غذای سنتی در سمیرم برگزار شد

سید ضیا موسوی در حاشیه برگزاری جشنواره طبخ غذاهای سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: این جشنواره با هدف ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان به خواص مواد غذاهای سنتی و محلی، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای سنتی و محلی به جای فست فودها، تقویت هنر آشپزی، تقویت کارگروهی و ایجاد رقابت سالم صورت گرفته است.

وی معرفی انواع غذاهای محلی، تشویق نوجوانان به مصرف غذاهای خانگی، ایجاد همکاری و ارتقای همفکری را از دیگر اهداف برپایی این جشنواره دانست و افزود: این جشنواره می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج غذاهای سنتی و سالم باشد و دانش آموزان می‌توانند به این وسیله توانمندی‌های خود را نشان دهند و به خودباوری برسند.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم تصریح کرد: یادگیری شیوه پخت غذاهای سنتی و سالم در کنار درس، می‌تواند تأثیر مثبتی در زندگی آینده دانش آموزان دختر داشته باشد.

وی با تاکید بر مصرف غذاهای سنتی گفت: در جوامع امروزی با اصلاح الگوی تغذیه، تغییر شیوه زندگی و افزایش تحرک می‌توان بیماری‌های دوران پیری را کاهش و روند پیری را کندتر کرد.

موسوی اضافه کرد: غذاهای سنتی علاوه بر اینکه در ارتقای سلامت خانواده‌ها نقش مؤثری دارد از کیفیت بهتر و هزینه کمتری برخوردار است.

وی آموختن مهارت‌های زندگی به دانش آموزان را یکی از وظایف آموزش و پرورش دانست و افزود: دانش آموزان دختر از هشت آموزشگاه شهر و روستا در این جشنواره شرکت کردند که در مراسم اختتامیه فعالیت‌های کانون که در نیمه دوم اسفندماه برگزار می‌شود از تمامی گروه‌های شرکت کننده تقدیر می‌شود.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

انتهای پیام/2301/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول