اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

روند اهدای عضو در کرمان رو به رشد است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: روند اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی به فرد نیازمند در کرمان رو به رشد است و در این راستا فرهنگ‌سازی بسیاری در سطح استان صورت گرفته است.

روند اهدای عضو در کرمان رو به رشد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا صباحی صبح امروز در نشست هیئت‌امنای بنیاد خیریه پیوند اعضای نفیس کرمانی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه پیوند عضو در این استان اظهار داشت: کرمان به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز پیوند عضو در کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیوندهای کبد، کلیه، قرنیه و مغز استخوان در کرمان انجام می‌شود، افزود: روند اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی به فرد نیازمند نقص عضو در کرمان رو به رشد بوده و در این راستا فرهنگ‌سازی بسیاری در سطح استان صورت گرفته است.

صباحی مراحل تائید مرگ مغزی، رضایت‌گیری و اهدای عضو را در بیمار مرگ مغزی مورد اشاره قرار داد و گفت: از زمان راه‌اندازی بخش‌های پیوند گوناگون در این دانشگاه تاکنون پیوند کلیه از جسد 122 مورد، پیوند کلیه از فرد زنده 500 مورد، پیوند کبد از جسد 24 مورد، پیوند مغز استخوان 76 مورد و پیوند قرنیه 9 مورد انجام شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ساختمانی مجموعه درمانی پیوند عضو در کرمان بیان داشت: فعالیت بنیاد خیریه پیوند اعضای نفیس کرمانی در زمینه ساخت مجموعه درمانی خاطره خوبی را در اذهان به جای می‌گذارد.

صباحی پیوند عضو را مرز جدیدی در علم و دانش بشری دانست و گفت: در کرمان اگر چه نیروی انسانی و متخصص در این زمینه کم است، اما پیوندهای انجام شده با همدلی و همکاری متخصصان و مسئولان به بهترین کیفیت صورت گرفته است.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در آینده‌ای نزدیک بخش‌های پیوند قلب و ریه و سپس بخش‌های پیوند پانکراس و لوزالمعده راه‌اندازی شود.

صباحی با بیان اینکه در افق علم پزشکی کشور بحث سلول‌های بنیادی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز آزمایشگاه سلول‌های بنیادی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/2446/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول