اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سرپرست وزارت بهداشت

4 طرح بهداشتی درمانی در مشهد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه فجر، چهار طرح بهداشتی درمانی با 66 میلیارد ریال اعتبار با حضور سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره‎برداری رسید.

4 طرح بهداشتی درمانی در مشهد به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز با حضور سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش کشور، بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع)، بخش NICU (مراقبت‌های ویژه نوزادان)، بیمارستان تخصصی زنان ام‌البنین(س)، بخش‌های ام.آر.ای و سی.تی.آنژیو بیمارستان امدادی و مرکز بهداشتی و درمانی پنج تن در مشهد افتتاح شد.

محمود شبستری، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با طرح‌های بهره‌برداری شده اظهار کرد: بالغ بر 10 میلیارد ریال اعتبار برای راه‎اندازی بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) با ظرفیت 12 تخت ویژه زنان و مردان هزینه شده است که در مجاورت بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) قرار گرفته و مجهز به امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای است.

وی ادامه داد: برای توسعه و گسترش طرح بیمارستان ام‌البنین(س)،‌حدود 2 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده و تجهیزات پیشرفته‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) نخستین بخش تخصصی شمال‌شرق کشور است، خاطر نشان کرد: بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) به بیماران استان‌های همجوار علاوه بر بیماران خراسان‌رضوی خدمات تخصصی و درمانی ارائه می‌دهد.

شبستری با اشاره به افتتاح بیمارستان ام‌البنین(س)، عنوان کرد: بهره‌برداری از این بخش سبب می‌شود امکان ارائه خدمات به بیماران سراسر خراسان‌رضوی بر اساس تعرفه‌های دولتی فراهم شود.

وی بیان کرد:‌ مرکز بهداشتی و درمانی پنج تن در مساحت 550 مترمربع توسط سازمان مسکن و شهرسازی تاسیس و در راستای گسترش خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به ساکنین منطقه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مرکز بهداشتی درمانی پنج ‌تن حدود 45 هزار نفر از جمعیت حاشیه شهر مشهد را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: بیش از شش میلیارد ریال برای تجهیز مرکز بهداشتی درمانی پنج‌تن هزینه شده است.

شبستری در ادامه افزود: یکی از اقدامات مهم بیمارستان امدادی، بهره‌برداری از بخش‌های ام.آر.آی و سی.تی آنژیو است که به منظور گسترش خدمات کلینیکی تخصصی و تشخیصی در بیماران سانحه دیده بستری در بیمارستان امدادی مشهد، در مجموع با هزینه 48 میلیارد ریال به بهره‎برداری رسیده است.

وی بیان کرد: بیمارستان امدادی از مراکز مهم سوانح دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که مجروحان و مصدومان جاده‌ای از خراسان‎رضوی و سایر استان‌های همجوار را پوشش می‌دهد.

همچنین در ادامه این مراسم از بخش جراحی قلب و پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و بیمارستان 540 تختخوابی در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کرد.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول