اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

با هرگونه توسعه اردوگاه کاردرمانی اسدآباد مخالفیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس گفت: با هرگونه توسعه اردوگاه کاردرمانی اسدآباد مخالفیم.

با هرگونه توسعه اردوگاه کاردرمانی اسدآباد مخالفیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه علی ایرانپور صبح امروز در آیین افتتاح فاز اول اردوگاه کار درمانی اسدآباد اظهار کرد: اعزام و نگهداری همه زندانیان مواد مخدر استان و وجود این اردوگاه در حریم این شهرستان سبب پایین آمدن ضریب امنیت شهرستان مبارکه می‌شود و هیچ دلیل منطقی در متمرکز کردن این محکومان در این شهرستان وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه با هر گونه طرح‌های توسعه این اردوگاه مخالف هستیم، ادامه داد: این موضوع را از طریق سوال از وزرای کشور و دادگستری در مجلس دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اظهار تعجب از انتخاب این محل به عنوان اردوگاه محکومان به مواد مخدر استان افزود: کوهستانی بودن و نبودن زمین هموار و مسطح در اطراف این اردوگاه از جمله علل نامناسب بودن این محل است.

وی با انتقاد از اقدام سازمان زندان‌ها و متولیان توسعه این اردوگاه گفت: وجود هزاران محکوم به مواد مخدر در این اردوگاه و نگهداری از آنها سبب پایین آمدن امنیت در این شهرستان خواهد شد به طوری که خانواده‌ها و همشهریان عزیز از این موضوع نگران هستند.

ایرانپور با طرح این سوال که مسئولان استان بر چه اساسی این مکان را انتخاب کرده‌اند، افزود: در حالی که بسیاری از مناطق این استان دارای اراضی مناسب و شرایط استاندارد هستند سبب تاسف است که این اردوگاه در بدترین محل ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش آمار توزیع و استفاده از مواد مخدر نیازمند فرهنگ سازی و تصویب و اصلاح قوانین بازدارنده خواهد بود، گفت: با توجه به هزینه‌های بالای نگهداری از این محکومان و درصد روبه رشد و افزایش جرائم حوزه مواد مخدر بهتر است که به دنبال راهکارهای تاثیر گزار در پایین رفتن آمار محکومین و استفاده از روش‌های کاهش دهنده این جرائم بود.

ایرانپور با بیان اینکه در گذشته شاهد فرار دسته جمعی تعدادی از محکومان نگهداری شده در این اردوگاه بوده‌ایم، گفت: جای بسی تاسف است که با توجه به وقوع چنین حادثه‌ای که در واقع تایید کننده موقعیت نامناسب این اردوگاه بوده است هنوز هم بعضی‌ها در استان و کشور اسرار بر توسعه این مجموعه دارند.

وی در پایان افزود: بر اساس وظیفه قانونی خود و در راستای دفاع از حقوق مردم شهرستان مبارکه و جلوگیری از کاهش امنیت در این منطقه از هرگونه ابزار قانونی در راستای جلوگیری از توسعه این اردوگاه استفاده خواهم کرد.

انتهای پیام/63013/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول