اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

کاهش قیمت برنج خارجی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از کاهش قیمت برنج خارجی از 5 هزار تومان به 4 هزار و 300 تومان به ازای هر کیلو در این استان خبر داد.

کاهش قیمت برنج خارجی در آذربایجان غربی

محمد دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه قیمت هر کیلو برنج در طرح تنظیم بازار 3 هزار و 850 تومان است، افزود: در ابتدای اجرای طرح، قیمت هر کیلو برنج در آذربایجان غربی از 3 هزار تومان به فروش می‌رسید که به دلیل تغییر نوع واردات این کالا از نرخ ارز مرجع به ارز مبادله‌ای، قیمت آن به 3 هزار و 850 تومان ارتقا یافته است.

دهقان با اعلام اینکه سهمیه اختصاص یافته برنج تعاونی به کل استان اختصاص دارد، ادامه داد: این سهمیه در ارومیه در 45 نقطه شهر و توسط تمام تعاونی‌های روستایی، اتحادیه‌های کارمندی و کارگری، اتحادیه‌های فرهنگیان و نیروی انتظامی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های بزرگ در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به مدت زمان اجرای این طرح در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این طرح تا زمانی ادامه خواهد داشت که بار دیگر سهمیه جدید اعلام شده و در اختیار عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باید در نوع خرید خود کنترل ایجاد کنند، افزود: این سهمیه ادامه دارد و مردم باید یکدیگر را رعایت کنند تا همه شهروندان بتوانند از آن بهره‌مند شوند و لزومی به ایجاد صف‌های طولانی نیست.

به گفته دهقان هدف اصلی از اجرای طرح توزیع برنج تعاونی، تنظیم بازار و رعایت قیمت مصوب است.

دهقان در پاسخ به این سؤال که این طرح تا چه میزان می‌تواند در رسیدن به هدف مورد نظر موفق باشد، تصریح کرد: قبل از اجرای این طرح قیمت هر کیلو برنج خارجی به 5 هزار تومان افزایش یافته بود اما از زمان اجرای این طرح، قیمت برنج به 4 هزار و 300 تومان در بازار کاهش یافته است و این امر نشان از تأثیر اجرای طرح بر قیمت برنج در بازار است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال، توصیه کرد مردم به اندازه نیاز خرید کنند و از خریدهای غیر ضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/61009/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول