اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دلالان همچنان میدان‌داری می‌کنند

صف‌های طولانی برای برنج هندی

خبرگزاری فارس: صف‌های طولانی در اردبیل برای خرید برنج هندی که تا دیروز صاحبی نداشت در اکثر فروشگاه‌های تعاونی و زنجیره‌ای مردم را به زحمت انداخته است.

صف‌های طولانی برای برنج هندی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این صف‌های طولانی که از روزهای گذشته در اردبیل تشکیل شده و امروز علیرغم بارش برف و سرمای هوا بر شدت آن افزوده شده است سبب رنجش و دل‌آزردگی مردمانی شده که اعتقاد دارند چرا باید به رغم تولید برنج ایرانی در کشورمان در صف طولانی برنج هندی قرار گیرند که از لحاظ کیفیت نیز مرغوبیت ندارد.

این صف‌های طولانی که سبب تحرک عده‌ای واسطه‌گر شده و میدان‌داری ‌آنها را در حوالی فروشگاه‌های تعاونی و زنجیره‌ای سبب‌ساز شده است گاه مشاهده می‌شود که برنج‌های خریداری شده مردم را به قیمتی بالاتر خرید می‌کنند و یا افرادی را در صف‌ها مامور کرده‌اند تا چندین کیسه برنج 10 کیلویی خرید کرده و با واسطه‌گری آنها را در مغازه‌ها با قیمت‌هایی گزاف و بالاتر به فروش برسانند.

بسته‌های برنج هندی که با قیمت 27 هزار تومان در فروشگاه‌ها و شرکت‌های تعاونی و زنجیره‌ای به مردم عرضه می‌شود واسطه‌گران آن را با چند هزار تومان نرخ بالاتر خرید کرده و گاه به قیمت 35 تا 40 هزار تومان به صورت بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

در این ارتباط با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم‌صحبت شدیم که اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی متاسفانه شور و اشتیاق برای خرید برنج خارجی بالا رفته و تب خرید این برنج‌ها نیز شدت گرفته است.

ارژنگ عزیزی با بیان اینکه برنج وارداتی همچنان با نرخ مرجع خریداری شده و ذخیره‌سازی می‌شود خاطرنشان کرد: به غرم آنکه در گذشته مردم شور و اشتیاقی برای خرید برنج خارجی نداشتند این روزها همه مشتاق خرید شده‌اند که این نشان دهنده جو روانی کاذبی است که ایجاد شده و عده‌ای احساس می‌کنند که با افزایش قیمت دیگر قادر نخواهند بود برنج ایرانی بخرند.

وی ادامه داد: ما هیچ‌گونه محدودیتی در عرضه برنج خارجی نداریم به طوری که سعی می کنیم تا نزدیکی‌های عید بازار را از این محصول اشباع کنیم تا مردم تصور نکنند مشکلی در توزیع شبکه‌های گسترده کالایی وجود دارد.

سیاست دولت روی آوردن به اقتصاد کوپنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا با حواله‌ها و برگه‌های خاص نمی‌توان محدودیتی خاص برای برنج خارجی به وجود آورد تصریح کرد: قطعا این امر سیاست اقتصاد کوپنی را تداعی می‌کند و ما به هیچ وجه راضی نیستیم در این زمینه تفکری نامناسب در مردم ایجاد کنیم.

عزیزی گفت: البته ثبت سفارش جدید برای خرید و ذخیره‌سازی برنج صورت گرفته و ما قطعا در این باب و تامین سایر مایحتاج مردم با مشکل خاص مواجه نخواهیم شد.

اما هیاهویی که در بازار ایجاد شده است و گله‌مندی مردم این است که چرا صنعت، معدن و تجارت در سطح وسیع و از طریق شبکه‌های گسترده اقدام به توزیع برنج نمی‌کند که گاه مردم در خرید آن باید ساعت‌ها در صف طولانی انتظار بکشند و این به هیچ وجه با شایستگی‌های مردم صبور ما که خود بهترین محصول برنج را تولید می‌کنند همخوانی ندارد.

انتهای پیام/62003/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول