اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وضعیت توزیع برنج در آبپخش

صف‌های طولانی برنج در آبپخش/ ضرورت افزایش مراکز توزیع

خبرگزاری فارس: در ماه‌های گذشته افزایش قیمت برنج یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اقشار مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار داده و به ‌شدت نگرانی‌هایی در بین مردم ایجاد کرده است.

صف‌های طولانی برنج در آبپخش/ ضرورت افزایش مراکز توزیع

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، در روزها و ماه‌های گذشته بی‌ثباتی بازار و عدم تعادل قیمت‌ها یکی از ویژگی‌ها و شرایطی است که در بازار‌ شاهد بوده‌ایم و افزایش قیمت کالاهای اساسی و اقلام مصرفی به‌صورت مستقیم زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

خوراک، پوشاک و مسکن نیازهای اساسی برای زندگی در حداقل و پایین‌ترین سطح ممکن است و در این بین بازار مواد غذایی و قیمت اقلام غذایی از مسائلی است که مردم با حساسیت خاص به آن توجه دارند و اخبار و وضعیت مربوط به آن را دنبال می‌کنند.

در ماه‌های گذشته افزایش قیمت برنج یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اقشار مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار داده و به‌شدت نگرانی‌هایی بین مردم ایجاد کرده است.

به عقیده مسئولان ذیصلاح و مربوط، عمده دلیل این وضعیت، نوسانات نرخ ارز بوده و بالارفتن ارز کشورهای عربی هم موجب شد تا واردات برنج با مشکلاتی مواجه شود.

البته همزمان با این تغییرات در وضعیت بازار، مسئولان استانی تدابیر خوبی داشته‌اند و توزیع برنج با قیمت پایین‌تر از بازار از اقداماتی است که برای رفع مشکلات مربوط به بازار برنج و تأمین نیازهای مردمی انجام داده‌اند.

به دلیل جو روانی ایجاد شده در بازار، توزیع برنج تعاونی در برخی فروشگاه‌های خاص باعث سیل هجوم مردمی برای خرید کالای خوراکی و مصرفی ایشان به سمت مراکز عرضه برنج تعاونی شد.

محدود بودن اماکن عرضه برنج تعاونی از مسائلی است که سبب توزیع حجم بالایی از کالا در مراکز خاص و به تبع آن شکل‌گیری صفوف طولانی خرید برنج شده است.

ضرورت افزایش مراکز توزیع برنج در آبپخش

ارسلان دهقان شهروند آبپخشی می‌گوید: صفوف طولانی برنج سبب شده که مردم برای تهیه برنج مجبور شوند که ساعت‌ها از روز را در صف دریافت برنج باشند و این وضعیت برای خیلی از افراد و شهروندان مقدور نیست.

وی به محدودیت زمانی اقشار مختلف جامعه به دلیل مشغله‌های روزمره اشاره می‌کند و می‌افزاید: به دلیل مشغله‌های روزمره خیلی از افراد، امکان حضور در صفوف دریافت برنج را ندارند و مجبور هستند برنج را با قیمتی به مراتب بالاتر از بازار خریداری کنند.

دهقان معتقد است که باید مسئولان مربوط به امر توزیع و برنامه‌ریزی، راهکاری اتخاذ کنند که تمامی افراد با توجه به شرایط و موقعیت شغلی و مشغله‌های روزمره، امکان استفاده از این خدمات را داشته باشند.

امید شادمان یکی دیگر از شهروندان آبپخشی در این ارتباط به خبرنگار فارس می‌گوید: تراکم حجم برنج توزیع شده در سطح شهر در مکان‌های خاص سبب شده که صفوف طولانی برای دریافت برنج شکل بگیرد و شکل‌گیری صفوف طولانی احساس ناامنی را برای مردم به وجود آورده است.

شادمان اظهار می‌دارد: اگر مدیران مربوط مکان‌های بیشتری را به توزیع برنج تعاونی در سطح شهر اختصاص دهند و سهمیه برنج شهر را افزایش دهند، قطعاً آرامش بیشتری بر بازار برنج در آبپخش حاکم می‌شود و احساس روانی ایجاد شده در خصوص بازار برنج از بین می‌رود.

تا پایان هفته آینده 70 تن برنج در آبپخش توزیع می‌شود

بخشدار آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ایجاد آرامش و بهبود وضعیت بازار برنج از اهداف مهمی است که مسئولان استان بوشهر با برنامه‌ریزی مطلوب و کارآمد در روزهای گذشته تلاش‌های فراوانی در این زمینه انجام داده‌اند و پیرو این تلاش‌ها توانسته‌ایم به وضعیت مطلوبی دست یابیم.

احمد خرم‌روز اظهار داشت: در روزهای گذشته طی چهار مرحله، شاهد توزیع 20 تن برنج تعاونی در آبپخش بودیم که این میزان، بخش اعظمی از نیازهای مردم مرکز بخش و روستاهای تابعه را برطرف کرد و سبب تعادل در بازار برنج شد.

وی افزود: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، مرحله جدیدی از توزیع برنج در این بخش شروع شده و شاهد توزیع قریب به 50 تن برنج در آبپخش خواهیم بود.

خرم‌روز خاطرنشان کرد: محموله اول سهمیه 50 تنی روز گذشته وارد آبپخش شده و فردا نیز محموله دوم از سهمیه 50 تنی برای توزیع بین مردم وارد شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه برنج در آبپخش وجود ندارد، تصریح کرد: بازار برنج در آبپخش کاملاً عادی است و هیچ مشکلی در زمینه برنج در آبپخش وجود ندارد.

بخشدار آبپخش بیان داشت: توزیع برنج در آبپخش توسط پنج مرکز توزیع در تمامی نقاط آبپخش صورت می‌گیرد و تمامی شهروندان امکان برخورداری از سهمیه برنج را دارند.

خرم‌روز گفت: گستردگی توزیع به نحوی است که اهالی تمامی شهرک‌های «درواهی»، «قلایی» و «بهرام‌آباد» امکان بهره‌مندی از آن را دارند.

نظارت بر توزیع برنج در آبپخش

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش نیز به خبرنگار فارس گفت: از ابتدای توزیع برنج تعاونی در آبپخش به بازدید از مراکز توزیع برنج رفته و بر روند توزیع برنج در آبپخش نظارت داشته‌ایم.

مصطفی رضایی بیان داشت: در جریان این بازدید از مراکز توزیع برنج با مردم حاضر در صفوف خرید برنج گفت‌وگو کرده‌ایم و رضایت نسبی از توزیع برنج وجود داشته است.

وی اضافه کرد: حفظ تعادل قیمت‌ها در بازار مهم‌ترین خواسته‌ مردم است و مسئولان باید تمام توان خود را در این راستا به‌کار بگیرند و از این طریق اوضاع معیشتی مردم را تقویت کنند.

رضایی اذعان داشت: از مسئولین اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان به‌خاطر همکاری با آبپخش در مراحل مختلف تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: ایجاد نمایشگاه‌های بهاره و نمایشگاه شب عید از مسائل مهمی است که در رفاه مردم مؤثر است و از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان انتظار داریم در این زمینه توجه ویژه‌ای به آبپخش داشته باشند.

توزیع برنج در تمامی بخش‌های شهرستان/توزیع در برازجان از شنبه

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز یادآور شد: برای بهبود بازار برنج در شهرستان دشتستان توزیع 660 تن برنج در شهرستان دشتستان شروع شده است.

ابوالقاسم محمدزاده خاطرنشان کرد: توزیع برنج از امروز در بخش‌های شهرستان آغاز شده و در شهر برازجان نیز از روز شنبه آغاز می‌شود.

وی افزود: نظارت بر بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان است و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ترمینال برازجان از هفتم ماه جاری آغاز شده که تا هفدهم ادامه خواهد داشت و کالاهای ضروری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

محمدزاده متذکر شد: تنظیم بازار میوه، مرغ، گوشت و برنج در دستورکار این اداره قرار دارد و به فضل خدا با همت همه مسئولان در این مسیر به موفقیت لازم برسیم.

به نظر می رسد، نظارت دقیق بر توزیع کالاهای اساسی و تأمین مقادیر مورد نیاز این کالاها، گامی مؤثر در تنظیم بازار و رضایت مردم خواهد بود.

انتهای پیام/2451/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول