اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

توزیع 4 هزار تن برنج در کردستان / یک‌هزار تن برنج دیگر در راه است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از توزیع 4 هزار و 365 تن برنج در استان خبر داد.

توزیع 4 هزار تن برنج در کردستان / یک‌هزار تن برنج دیگر در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری ظهر امروز در جمع رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: از زمان تصدی‌گری بنده در سمت سرپرستی سازمان رویکرد توزیع برنج در سطح استان تغییر و با برنامه‌ریزی دقیق در حال انجام است.

وی از توزیع 555 تن برنج در سطح ادارات مختلف استان خبر داد و گفت: به منظور شکستن بازار موجود و جلوگیری از بروز مشکلات یک‌هزار تن برنج دیگر در سطح استان توزیع می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در زمینه نظارت، بازرسی و برخورد با تخلفات اقتصادی نیز اظهار کرد: به منظور نظارت هرچه بیشتر بر بازار طرح‌های نظارتی مختلفی در طول سال در سطح استان اجرا شده است.

اسراری اضافه کرد: رصد آمارهای موجود، استقرار بازرسان مستقیم در نقاط مورد نیاز و بازرسی از مراکز پخش از جمله برنامه‌هایی است که در طول سال در سطح استان انجام می‌شود.

*وصول 4450 شکایت مردمی

وی تعداد شکایات واصله در 10 ماهه امسال را 4 هزار و 447 مورد ذکر کرد و افزود: یک هزار و 634 مورد آن منجر به تشکیل پرونده شده است.

به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده برابر با 195 میلیارد و 960 میلیون و 422 هزار بوده است.

اسراری در زمینه تنظیم بازار استان نیز گفت: با توجه به اینکه بحث نهادهای دام و طیور در یک مقطع زمانی مشکل‌ساز شده بود اقدامات بسیار خوبی در سطح استان برای رفع مشکلات این حوزه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تبیین و توزیع واحدهای دامداری و کارخانه‌های لبنی نیز کارهای بسیار خوبی صورت گرفته که برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و جلسات هماهنگی شورای کنترل و نظارت از جمله این اقدامات بوده است.

*برپایی 12 نمایشگاه بهاره در کردستان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از برپایی 12 نمایشگاه بهاره در سطح استان خبر داد و گفت: 3 نمایشگاه از این تعداد در مرکز استان و در هر شهرستان نیز یک نمایشگاه بهاره برپا می‌شود.

اسراری اضافه کرد: در بحث ذخیره‌ کالاهای اساسی همانند برنج، گوشت و غیره هیچ مشکلی نداریم و با توزیع گوشت به ویژه گوشت مرغ در چند روز اخیر بازار را که تا حدودی دچار نوسان شده بود به حالت عادی باز می‌گردد.

*رشد 13.5 درصدی صادرات

وی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش 13.5 درصدی ارزش صادرات استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشدی 46 درصدی داشته است.

به گفته سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، این میزان رشد صادرات تنها مختص به مرزهای استان بوده است.

اسراری میزان صادرات مرزی در 10 ماهه سال گذشته را 556 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در 10 ماهه امسال میزان صادرات استان 721 میلیون دلار بوده است.

وی اضافه کرد: در مجموع صادرات کردستان در سال جاری از طریق گمرکات استان و سایر استان‌ها 29.7 درصد نسبت به 10 ماهه سال گذشته رشد داشته‌ است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: تا پایان آذرماه امسال 604 میلیون و 430 هزار دلار صادرات در این استان انجام شده است در صورتی که این میزان در 10 ماهه سال گذشته 533 میلیون و 130 هزار دلار بود.

وی از کاهش ثبت سفارشات استان در 10 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این امر با توجه به شرایط کشور و بحث تحریم‌ها چیز عجیبی نبوده و کاملا طبیعی است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: جمع کل مبادلات استان 3 میلیارد و 987 میلیون و 112 هزار دلار بوده که نسبت به سال گذشته 10.6 درصد افزایش داشته است.

تشریح وضعیت بخش صنعت و معدن استان نیز که یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه‌ای و اقتصادی استان است به دلیل کمبود وقت در نشست بدون پرسش و پاسخ عملکرد مدیران دولت در استان مسکوت باقی ماند.

انتهای پیام/79002/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول