اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا:

17 کارخانه برنج‌کوبی صومعه‌سرا مدرن‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا از مدرن‌سازی 17 کارخانه برنج‌کوبی این شهرستان خبر داد.

17 کارخانه برنج‌کوبی صومعه‌سرا مدرن‌سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، احمد پادیاب عصر امروز در جریان افتتاح کارخانه برنج‌کوبی مدرن ولی‌ عصر(عج) در منطقه سیاه‌درویشان بخش تولمات این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، اظهار کرد: توسعه و آبادانی کشور و رفاه ملت در سایه اسلام مدیون و مرهون خون پاک شهدا و امام راحل است.

وی با اشاره به توسعه و پیشرفت حوزه کشاورزی، گفت: اکنون کشاورزی کشور به ویژه گیلان در حال گذر از حالت سنتی به مدرن است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا، لازمه نهادینه کردن و گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی مکانیزه و مدرن را اجرای برنامه‌های مدون و کاربردی دانست و افزود: اجرای پروژه زیرساختی و صنایع تبدیلی از جمله این برنامه‌های مدون است.

وی، اجرای طرح تجهیز اراضی کشاورزی، پروژه‌های تامین آب و ایستگاه‌های پمپاژ و مدر‌ن‌سازی کارخانه‌های برنج‌کوبی در حوزه صنایع تبدیلی را از جمله موارد اساسی در راستای دستیابی به توسعه امور کشاورزی برشمرد.

پادیاب با اشاره به انواع ضایعات کمی و کیفی بخش کشاورزی، یادآور شد: با اجرای درست و دقیق پروژه‌های زیرساختی و استفاده از ماشین‌آلات مدرن کشاورزی امکان کاشت، داشت و برداشت مکانیزه برنج برای کشاورزان ایجاد می‌شود.

به گفته وی، اجرای پروژه‌های زیرساختی و استفاده از ابزار مکانیزه موجب افزایش در تولید و کاهش ضایعات بخش کمی می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با تصریح بر اینکه اکنون ضایعات کشاورزی کشور بالغ بر 26 درصد است، خاطر نشان کرد: این رقم نسبت به درصد کشورهای توسعه یافته بسیار زیاد است.

وی، لازمه دستیابی به رقم جهانی ضایعات کشاورزی داخلی را اجرای طرح صنایع تبدیلی و مدرن‌سازی کارخانه‌های برنج‌کوبی عنوان کرد و متذکر شد: با این اقدام در واقع ضایعات بخش کیفی کاهش یافته و میزان بازیافت ‌پسندی برنج افزایش می‌یابد.

پادیاب از وجود بالغ بر 28 هزار هکتار اراضی کشاورزی در صومعه‌سرا خبر داد و خاطر نشان کرد: سالانه بالغ بر 126 هزار تن شلتوک و 75 هزار تن برنج سفید از سطح 28 هزار هکتار اراضی کشاورزی صومعه‌سرا برداشت می‌شود.

وی با تاکید بر اجرایی شدن پروژه‌های زیرساختی و صنایع تبدیلی در راستای کاهش ضایعات کشاورزی، اذعان کرد: امسال با افزایش 9 هزار تن تولید محصول کشاورزی در صومعه‌سرا بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون تومان صرفه‌جویی شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی صومعه‌سرا درباره اهمیت مدرن‌سازی کارخانه‌های برنج‌کوبی در این شهرستان، افزود: بالغ بر 92 کارخانه برنج‌کوبی در صومعه‌سرا موجود است که از این تعداد تاکنون 17 واحد مدرن‌سازی شده‌اند.

وی با اشاره به کارخانه برنج‌کوبی مدرن ولی عصر (عج) روستای سیاه‌درویشان صومعه‌سرا یادآور شد: این کارخانه برنج‌کوبی با اعتباری بالغ بر 320 میلیون تومان از محل اعتبارات و تسهیلات بانکی و خودیاری و سرمایه در گردش با اشتغالزایی هشت نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مدرن‌سازی شده است.

انتهای پیام/84003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول