اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

دشمن می‌خواهد با ایجاد بی‌فرهنگی در منش و رفتار ما خدشه وارد کند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد با ایجاد بی‌فرهنگی در منش و رفتار ما خدشه وارد کند و در این راستا سرمایه‌گذاری کرده است.

دشمن می‌خواهد با ایجاد بی‌فرهنگی در منش و رفتار ما خدشه وارد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم(ص) در این شهرستان اظهار داشت: بعد از گذشت 34 از انقلاب هنوز ملت ما بر همان عهد است و از دستاوردهای انقلاب صیانت می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ هم در بعد سخت‌افزار و هم نرم‌افزار انجام شده است، افزود: با احداث این زیرساخت‌ها امکانات برای علاقمندان کار فرهنگی برای برداشتن گام‌های بلندتر ایجاد می‌شود.

حسینی تصریح کرد: امیدواریم همان‌طور که نام این مجتمع فرهنگی هنری با نام پیامبر اعظم(ص) مزین شده است، عطر نام ایشان هم در کارهای فرهنگی که در منطقه انجام می‌شود، وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این سخن امام راحل که فرمودند، «هنر دمیدن روح تعهد در انسان‌ها است»، خاطرنشان کرد: اگر چه نیاز به برنامه‌های شاد داریم، اما همین برنامه‌ها هم باید پیامی داشته باشند و هنرمندان متعهد با بهره‌گیری از جاذبه‌های هنر گرهی باز کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دوران دفاع مقدس دشمن نتوانست ملت ما را به زانو در بیاورد و مردانه در مقابل هجمه دشمن ایستادند، دشمن می‌خواهد با ایجاد بی‌فرهنگی در منش و رفتار ما خدشه وارد کند و در این راستا سرمایه‌گذاری کرده است.

حسینی افزود: هنر قداست دارد و نخستین هنرمند خداوند متعال است، انسان، آسمان‌ها و ... را آفرید و زینت بخشید، خداوند زینت‌بخش است و هنرمند هم باید اینگونه باشد.

وی افزود: اگر هنرمند اینگونه باشد با این برنامه‌ها می‌توان اهداف بلند امام راحل را جامه عمل پوشاند، مقام معظم رهبری توجه ویژه به هنر دارند که در همه سطوح مدیریتی مشاهده می‌شود.

حسینی بیان کرد: در شورای انقلاب فرهنگی بحث مهندسی فرهنگی با جدیت دنبال می‌شود، بحث هنر و فرهنگ مسئله بسیار مهمی است، ما در این نبرد نرم و جنگ فرهنگی رسانه‌ای می‌توانیم با اتکا به خداوند و پشتوانه فرهنگی غنی که داریم بر دشمن غلبه کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اوایل کار وزارت فرهنگ مشاهده می‌شد که بسیاری از نمایشنامه‌های ما برگرفته از کارهای غربی است، اما خود ما هم داشته‌هایی داریم، نمی‌توان آنها را فراموش کرد، اگر گذشته افتخارآمیزی که ما در طول تاریخ داریم، نادیده گرفته شود، جفا است.

حسینی افزود: در قرآن هم داستان‌های بسیار زیبایی وجود دارد و یک منبع پایان‌ناپذیر است که نباید به آنها بی‌توجه بود، هنرمندان باید این نکته را مدنظر داشته باشند که امکاناتی که امروز وجود دارد در گذشته نبوده و گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

وی تصریح کرد: امروز در مناطقی از جنوب استان کرمان که در گذشته باسوادی وجود نداشت، دانشگاه وجود دارد و تحولی عظیم در کشور ایجاد شده است، استعدادهای درخشان در منطقه وجود دارد، کار هنرمندان منطقه در جشنواره فجر جلوه کرد که نشان‌دهنده استعداد و توان فراوان است.

حسینی عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا این استعدادها را شناسایی کنیم و به آنها مجال و میدان دهیم زیرا آنها می‌توانند تحول آفرین باشند.

انتهای پیام/80002/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول