اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آهنگ‌ساز گروه مهر وطن خبر داد

راه‌یابی گروه مهر وطن به جشنواره فجر/ کنسرت هنرمندان کرمانی در فرهنگسرای ارسباران

خبرگزاری فارس: آهنگساز و رهبر گروه آواز جمعی بین‌المللی مهر وطن گفت: این گروه برای چهارمین بار به جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر راه یافت.

راه‌یابی گروه مهر وطن به جشنواره  فجر/ کنسرت هنرمندان کرمانی در فرهنگسرای ارسباران

مسعود نکویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: گروه آواز جمعی بین‌المللی مهر وطن ساعت 18 و 30 دقیقه روز جمعه 27 اسفند ماه سال جاری در قالب جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسباران تهران به اجرای برنامه می‌پردازد.

وی ادامه داد: گروه آواز جمعی بین‌المللی مهر وطن به عنوان شش گروه برتر به مرحله نهایی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر راه یافته است و امیدواریم باز هم بتوانیم حائز رتبه شویم.

نکویی با اشاره به اینکه گروه آواز جمعی بین‌المللی مهر وطن یک گروه موسیقی مستقل است، خاطرنشان کرد: انجمن موسیقی استان کرمان بخشی از هزینه‌های سفر گروه برای حضور در جشنواره موسیقی فجر را پرداخت می‌کند.

وی از حضور 15 هنرمند کرمانی شامل هشت خانم و هفت آقا در گروه آواز جمعی بین‌المللی مهر وطن خبر داد و افزود: این گروه 30 قطعه را آماده اجرا دارد که 13 قطعه را در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر اجرا می‌کند.

نکویی عنوان کرد: گروه آواز جمعی بین‌المللی مهر وطن تنها گروه موسیقی در استان کرمان است که توانسته به یکی از رتبه‌های برتر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر دست یابد.

وی به تشریح در مورد برخی از آثار منتخب گروه آواز جمعی مهر وطن برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر پرداخت و تصریح کرد: قطعه «باده چادر سر مکن» یکی از این آثار است که با فرم جدید و حرکات روی صحنه اجرا می‌شود.

این هنرمند جوان که اشعار کرمانی آثار گروه مهر وطن را سروده است، افزود: یک قطعه طنز، قطعه لالایی کرمانی و قطعه گیسه‌گُل نیز توسط گروه مهر وطن در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

نکویی از اجرای پنج قطعه کلاسیک از دوره رنسانس، کلاسیک و دوران باروک توسط گروه آواز جمعی بین‌المللی مهر وطن در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه قطعه «صبح بازار کرمان» یکی از آثاری است که گروه مهر وطن در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند، افزود: این اثر فاقد شعر است و اعضای گروه با آواز، صداهای مربوط به مشاغل بازار کرمان از جمله مسگری و پنبه‌زنی را اجرا می‌کنند.

نکویی با بیان اینکه قطعه مهر وطن با موضوع صلابت و عظمت ایران نیز توسط اعضای گروه مهر وطن در این جشنواره اجرا می‌شود، عنوان کرد: این گروه همچنین نخستین اثر کرال سیستان و بلوچستان با عنوان لیلا و لیلا را هم اجرا می‌کند.

این مدرس موسیقی گفت: گروه آواز جمعی بین‌المللی مهر وطن برای چهارمین بار در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شرکت می‌کند و تاکنون موفق به کسب رتبه سوم این جشنواره شده است.

انتهای پیام/80019/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول