اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور:

جنس کارگر، جنس شرف و قناعت است

خبرگزاری فارس: معاون دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: جنس کارگران ما از جنس شرف و ایستادگی در برابر همه هجمه‌ها و تهدیدات است که ضرورت دارد این قشر بیش از وضع موجود حمایت شوند.

جنس کارگر، جنس شرف و قناعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن صادقی عصر امروز در گردهمایی سراسری خانه کارگر در اردبیل اظهار داشت: هر چند جامعه کارگری در یک سال اخیر به دنبال افزایش قیمت‌ها، تورم و نابسامانی‌های اقتصادی بیشترین آسیب‌ها را دیده، اما همچنان در صحنه با قوت و قدرت حاضر بوده و اجازه نداده است، عده‌ای با طمع خود کارگران را اسباب ایجاد تنش و نابسامانی کنند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری با وجود برخی ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌ها همچنان در صحنه تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی حاضر و آماده است، ادامه داد:‌ مجموعه خانه کارگر به عنوان یک تشکل صنفی غیرسیاسی از حقوق مسلم این قشر دفاع می‌کند، چراکه معتقد است کارگران شریف‌ترین و نجیب‌ترین قشری هستند که بعد از 34 سال تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها همچنان پشتیبان این نظام و آرمان‌هایش هستند.

صادقی با انتقاد از برخی نگرش‌های غلط و تحقیرآمیز جامعه کارگری خاطرنشان کرد: قشری که نبی مکرم اسلام به دستهایشان بوسه می‌زد، قشر شرافتمندی هستند که هرگز خود را آلوده به مسایل حاشیه‌ای و غیراصولی نمی‌کنند.

این مسئول، منویات مقام معظم رهبری را در حمایت همه‌جانبه از جامعه کارگری یادآور شد و اضافه کرد: هر چند ارزش جامعه کارگری در یک دهه اخیر تنزل کرده و توجه چندانی به ارج و قرب آنها نمی‌شود، اما به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگر باید در این شرایط، کارگران را حمایتی عملی کرد.

وی با انتقاد از نامطلوب بودن توزیع درآمدهای حاصل از یارانه‌ها و غفلت عملی از حوزه صنعت و تولید عنوان کرد: امروز بیکاری در جامعه افزایش یافته و برخی نابسامانی‌های اقتصادی نیز مردم را رنج می‌دهد که برای گذر از این مشکلات باید با تدبیر ویژه عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون دبیرکل خانه کارگر کشور با اشاره به کاهش قدرت خرید قشر کارگر یادآور شد: آنچه که در این بین مهم به نظر می‌رسد، حمایت جدی است که باید دلسوزان جامعه از این قشر داشته باشند.

در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: در استان اردبیل در حد وسع و توان سعی می‌کنیم، براساس وظایف و اختیارات و چارچوب تعیین شده از حق و حقوق واقعی کارگران دفاع کنیم.

مرتضی مقدم، بزرگ‌ترین تشکل صنفی استان را خانه کارگر با 13 هزار و 250 عضو اعلام کرد و افزود: این تشکیلات همواره سعی دارد در احقاق حقوق قشر کارگر تلاشی مستمر داشته باشد.

انتهای پیام/62003/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول