اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس مطرح کرد

طرح‌های تحقیقاتی گامی برای هموار کردن حرکت نظام

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های علمی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی،‌ گام بلندی در هموار کردن حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

طرح‌های تحقیقاتی گامی برای هموار کردن حرکت نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، حجت ‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در شصت و ششمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در قزوین گفت: باید از دکتر مرتضی موسی‌خانی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قدردانی و تشکر ویژه‌ای کرد که کار تربیت و اسکان دانشجویان این مرکز را از آغاز با 300 نفر شروع و هم اکنون به بیش از 27 هزار دانشجو رسانده است.

وی گفت: ما در برنامه توسعه پنجم با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری پیش بینی کرده ایم که بیش از 20 درصد فارغ‌التحصیلان در بخش کارشناسی ارشد تحصیل کنند البته سیاست ما این است که چنین واحد های توانمندی بار مقطع کارشناسی ارشد را بر شانه‌های توانمند خود حمل کنند.

وی ادامه داد: قله کمال انسان دستیابی به مراتب بلند علم و معرفت است، رسول اکرم(ص) با پیمودن مدارج انسانیت و معرفت جایگاه بهترین مخلوق را به دست آوردند.

ابوترابی اضافه کرد: انقلاب اسلامی مفتخر است که در دوران حاکمیت اسلام در این کشور بلندترین گام را در رشد علم و تبدیل آن به فن‌آوری برداشته است و مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دستیابی به قله‌های رفیع علم است.

وی افزود: انقلاب اسلامی، ما را از یک کشور دور مانده از علم و عقب مانده، ‌به کشور اول منطقه از لحاظ علمی رسانده و دانشگاه آزاد اسلامی نیز نقش مؤثری در رسیدن به این مهم داشته است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این دانشــگاه مفتــخر است حدود چهار میلیون فارغ التحصیل را تربیت کرده است و بیش از 30 هزار عضو هیئت علمی، ‌بستر رشد و حرکت در پژوهش را برای کشور فراهم کرده و انصافا ظرفیت و دستاورد بزرگی است.

وی اضافه کرد: یکی از نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری چشم‌انداز علمی است و بر این مبنا ما باید در کم‌تر از نیم قرن به تولید کننده اول علم در جهان تبدیل شویم و به گونه‌ای حرکت کنیم که زبان فارسی زبان علم باشد و دنیا برای دستیابی به علوم مختلف راهی جز فراگیری زبان فارسی نداشته باشد، دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت را دارد که سیاست‌های خود را برای رسیدن به این مهم تبیین کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه امروز مورد انتظار است، تولید و دستیابی به فن‌آوری نوین است و ما امروز توانسته‌ایم در برخی از زمینه‌ها مانند انرژی هسته‌ای، هوا و فضا تولید کننده دانش شویم.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید مدیریت علمی را نهادینه کند و تمام سطوح مدیریتی کشور باید بر آمده از علم و آموزه‌های دینی شود.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول