اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز / 160

نیازآذری: افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد ساری

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری، رویکرد جدید دانشگاه را افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی از جمله دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا ذکر کرد.

نیازآذری: افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد ساری

کیومرث نیازآذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری مهم‌ترین فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی ساری را تشریح کرد.

وی 32 هزار فارغ‌التحصیل را هدیه دانشگاه آزاد اسلامی ساری به آموزش عالی کشور و جامعه دانشگاهی دانست و با اشاره به وضعیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: این دانشگاه در حال حاضر دارای سه رشته دکترا و 26 رشته کارشناسی ارشد، 61 رشته کارشناسی و 19 رشته کاردانی است که 9 هزار و 830 دانشجو در حال تحصیل هستند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری افزود: از مجموع دانشجویان در حال تحصیل در این واحد دانشگاهی 3 هزار و 910 نفر در گروه علوم انسانی، 305 نفر در علوم پایه، 3 هزار و 907 نفر در گروه فنی و مهندسی، 229 نفر در گروه کشاورزی و منابع‌طبیعی، یک هزار و سه نفر در گروه علوم پزشکی و 449 نفر در گروه معماری و هنر مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری به راه‌اندازی دوره دکترای حرفه‌ای پزشکی عمومی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 70 دانشجو در این دوره مشغول تحصیل هستند و با پیگیری‌های انجام شده مجوز ساخت بیمارستان مجهز این واحد دانشگاهی دریافت شده و در سال 92 عملیات احداث این بیمارستان آغاز می‌شود.

وی تأکید کرد: از 17 بهمن سال 71 که فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی ساری شروع شده است، تاکنون 32 هزار و 400 نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

نیازآذری رویکرد جدید دانشگاه را افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی از جمله دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا ذکر کرد و گفت: با افزایش رشته‌های جدید کارشناسی ارشد در حال حاضر 2 هزار و 743 دانشجو معادل 27.9 درصد دانشجویان در این دوره مشغول تحصیل هستند و با مجوز شورای گسترش آموزش عالی رشته کارشناسی ارشد ریاضیات کاربردی نیز به مجموعه رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه افزوده شده و برای سال تحصیلی جدید در این رشته نیز دانشجو پذیرش می‌شود. 

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران افزود: همچنین با راه‌اندازی دو دوره دکترای روانشناسی عمومی و مدیریت آموزشی، در حال حاضر 35 دانشجو در این دوره مشغول تحصیل هستند و اولین دفاع از رساله دکترای مدیریت آموزشی نیز در هفته گذشته انجام گرفت.

برگزاری اردوهای راهیان نور

وی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: احداث مسجد بزرگ دانشگاه با معماری جدید و امکانات مناسب، احداث سه سالن بزرگ اجتماعات برای برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ـ هنری و ورزشی به‌ویژه در زمینه قرآن و عترت و نماز، تشکیل پایگاه مقاومت بسیج کارکنان در دانشگاه، برگزاری اردوهای مختلف از جمله اردوهای راهیان نور، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی همراه با کارگاه آموزشی ویژه برای مزدوجان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان برای تقویت بنیه دینی و اخلاقی، اعزام دانشجویان به عمره دانشجویی، برگزاری محفل انس با قرآن، راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر دانشجویی و کانون شعر و ادب، برپایی نمایشگاه متعدد از کتب و محصولات فرهنگی و حجاب، برگزاری جشنواره حکمت مطهر و نهج‌البلاغه و نشست با نخبگان و چهره‌های فرهنگی از جمله فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه است.

راه‌اندازی 100 آزمایشگاه و کارگاه

وی در ادامه فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه را تشریح کرد و گفت: اساتید این دانشگاه تاکنون 270 مقاله ISI در مجلات معتبر علمی و 180 مقاله علمی و پژوهشی و ISC  منتشر کردند همچنین 260 مقاله در همایش خارجی ارائه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری افزود: نصب و راه اندازی شبکه فیبر نوری به طول بیش از دو هزار متر، راه‌اندازی سرویس پرداخت الکترونیکی، راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری اتوماسیون اداری، نصب و راه‌اندازی پرتال اطلاع‌رسانی، احداث مجتمع بزرگ آزمایشگاهی و کارگاهی، راه‌اندازی حدود 100 آزمایشگاه و کارگاه، کسب مقام اول جشنواره جوان خوارزمی با طرح ربات مین‌یاب خودکار و کسب مقام اول مسابقات بین‌المللی جوان خوارزمی در دانشگاه امیرکبیر بخشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های بخش پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی ساری است.

توسعه فعالیت‌های پژوهشی

این مسئول با اشاره به توسعه فعالیت‌های پژوهشی در این واحد دانشگاهی اظهار داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی ساری 190 طرح پژوهشی انجام شده و 50 طرح دیگر نیز در دست اجرا است ضمن این‌که تاکنون از 2 هزار و 80 پایان‌نامه دفاع شده است.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان گفت: کسب سه مدال طلا، شش مدال نقره و دو مدال برنز مسابقات بین‌المللی ابتکارات و اختراعات توسط اعضای باشگاه و پذیرش دو نفر از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان واحد ساری در بین استعدادهای درخشان باشگاه، چاپ 54 مقاله ISI توسط اعضای باشگاه و چاپ 160 مقاله در مجلات معتبر علمی و همایش‌ها بخشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های این باشگاه است.

انتهای‌پیام/2296/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول