اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد همدان:

6 اختراع دانشگاه آزاد همدان به ثبت رسید

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد همدان از ثبت شش اختراع مخترعان دانشگاه آزاد واحد همدان خبر داد.

6 اختراع دانشگاه آزاد همدان به ثبت رسید

اصغر تیموریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر معاونت پژوهشی دانشگاه در یک سال گذشته تحصیلی اظهار کرد: در سال جاری 23 طرح درون‌دانشگاهی و هفت طرح برون‌دانشگاهی توسط پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی همدان به اجرا درآمده و هم‌اکنون 65 مورد طرح‌های تحقیقاتی در حال اجرا است.

وی از انتشار 74 مقاله در مجلات ISI خبر داد و گفت: 54 مقاله علمی و پژوهشی، 14 حضور در همایش‌های بین‌المللی و خرید کتاب برای کتابخانه مرکزی و رساندن آمار کتاب‌های این کتابخانه به مرز 112 هزار جلد کتاب، خرید نرم‌افزار نمامتن و.... از جمله فعالیت‌های این معاونت است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته تحصیلی 54 کارگاه آموزشی برای کارکنان و اعضای هیئت علمی در واحد همدان برگزار شده و در این مدت، از 284 پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد توسط دانشجویان در این واحد دانشگاهی دفاع شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری این دانشگاه موفق به برگزاری چهار همایش ملی و یک همایش بین‌المللی  و ثبت شش اختراع توسط مخترعان دانشگاهی به نام واحد همدان شده‌ایم.

تیموریان با بیان اینکه یکی از بازوان پر توان حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی باشگاه پژوهشگران جوان است، افزود: این باشگاه در همدان با داشتن 241 عضو توانسته در سال گذشته با چاپ و ارائه 30 مقاله در مجله‌های آی اس آی، 13 مقاله در مجله‌های معتبر خارجی، هشت مقاله در مجله‌های ISC گام‌های مثبتی در ارتقاء دانشگاه بردارد.

وی اضافه کرد: ارائه 11 مقاله در همایش‌های بین المللی، 38 مقاله در همایش‌های ملی و چهار مقاله در همایش‌های منطقه‌ای، اجرای سه طرح پژوهشی، اتمام چهار طرح پژوهشی، برگزاری سمینار آموزشی با عنوان «کاربرد فناوری نانو در حذف و کاهش آلاینده‌های محیطی» و کارگاه آموزشی با عنوان «مقاله نویسی به زبان انگلیسی» نیز از دیگر فعالیت‌های باشگاه این واحد دانشگاهی بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد همدان اظهار کرد: از ابتدای سال 1391 تاکنون، هشت نفر از اعضای واجد شرایط موفق به عضویت در استعدادهای درخشان باشگاه شده‌اند.

وی بیان داشت: امسال بر اساس گزارش تامسون رویترز دکتر علیرضا رضایی در چاپ مقالات بین‌المللی در بین اساتید روابط بین‌الملل کسب رتبه اول ایران را داشتند که بسیار جالب توجه است.

تیموریان یادآور شد: کسب رتبه یک نویسنده کتابداری ایران در مقالات  ISI توسط آقای دکتر علیرضا اسفندیاری مقدم بر اساس گزارش تامسون رویترز از دیگر افتخارات این واحد دانشگاهی به شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: در سال جاری هشت نفر از اعضای هیئت علمی واحد همدان به همراه دو نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی در آیین تجلیل از پژوهشگران منطقه 5 نیز برگزیده شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد همدان در پایان وضعیت پژوهشی دانشگاه آزاد واحد همدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری توانستیم با جذب کامل بودجه پژوهشی گام مؤثری در تجهیز امکانات و کارگاه‌ها برداریم.

انتهای پیام/89003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول