اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد

علاقه‌مندی 13 هزار نفر از کارمندان دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 13 هزار کارمند دانشگاه آزاد اسلامی متقاضی ادامه تحصیل هستند که سالانه با ادامه تحصیل 10 درصد از آن ها موافقت می‌شود.

علاقه‌مندی 13 هزار نفر از کارمندان دانشگاه آزاد برای ادامه تحصیل

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین فرهاد دانشجو عصر امروز در کارگروهی که با حضور رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور در حاشیه شصت و ششمین اجلاس مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد در بخش پرسش و پاسخ اظهار داشت: بیش از 17 هزار نفر از کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی متقاضی ادامه تحصیل هستند که باید رؤسای واحدها نیز این امر را تسهیل بخشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پاسخ به سؤال یکی از رؤسای واحدها در خصوص نحوه انتقال اساتید به واحدهای دیگر خاطر نشان کرد: 10 درصد از کارمندان هر واحد دانشگاهی می‌توانند هر سال با موافقت رئیس واحد ادامه تحصیل دهند و رؤسای واحدها نیز باید این امر را تسهیل بخشند.

دانشجو ادامه داد: کارمندانی که بدون مجوز ادامه تحصیل دهند، کار غیرقانونی انجام داده‌اند و ادامه تحصیل کارمندان تنها با موافقت رؤسای واحدها امکان‌پذیر است.

این مسئول تصریح کرد: برای جذب اعضای هیئت علمی، باید از سیستم تعیین شده در شورای انقلاب فرهنگی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: انتقال اساتید به واحدهای دیگر نیز مهم بوده و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد که باید برای انتقال اساتید ظرفیت هیئت علمی و همچنین ظرفیت دروس دانشگاهی در واحد خاصی نیز مدنظر قرار گیرد.

دانشجو ابراز داشت: اگر انتقال اساتید از واحدی به واحد دیگر امکان‌پذیر باشد، باید توسط رؤسای واحدها تسهیل شود، چرا که امری خداپسندانه است، اما اگر شرایط آن مهیا نباشد، نمی‌توان این انتقال را انجام داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به زودی میز خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع مشکلات اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد تشکیل می‌شود، بیان داشت: به زودی و تا پایان سال میز خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌شود تا هر یک از اعضای هیئت علمی که مشکلاتش در واحد برطرف نشده با حضور در این میز خدمت و بیان مشکلاتش به این موضوع رسیدگی شود.

دانشجو با بیان اینکه رفع بسیاری از مشکلات باید با در نظر گرفتن رضای الهی صورت گیرد، تأکید کرد: 14 هزار دانشجوی دختر به محل زندگیشان منتقل شدند و از آنجایی که این امر برای رضای خدا بود، هیچ مشکلی ایجاد نکرد و در خصوص انتقال نیروها نیز این موضوع باید در نظر گرفته شود تا با رعایت موازین و شرایط واحد مبدأ و مقصد در صورت امکان صورت گیرد.

دانشجو بیان داشت: کشور ما امروز در همه زمینه‌ها به درک متقابل نیاز دارد و اگر ما خودمان در همه زمینه‌ها کار را به خودمان سخت بگیریم، خارجی‌ها نیز شرایط را بر ما سخت می‌گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها یادآور شد: مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها سه شاخه اعضای هیئت علمی، کارمندی و دانشجویی را شامل می‌شود که اعضای هیئت علمی ویژگی مهم‌تر و شاخص‌تری نسبت به دو شاخه دیگر دارد و ارزیابی کارهای فرهنگی نیز از فعالیت رؤسای واحدها نشأت می‌گیرد.

وی متذکر شد: دانشجویان نیز جامعه هدف فعالیت‌های فرهنگی بوده و از اهمیت ویژه‌ای در این خصوص برخوردار هستند.

انتهای پیام/2667/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول