اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

مشارکت 30 درصد دانش‌آموزان در طرح ملی حفظ قرآن کریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 30 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در سال تحصیلی جدید در طرح ملی حفظ قرآن کریم مشارکت کردند.

مشارکت 30 درصد دانش‌آموزان در طرح ملی حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در همایش تجلیل از حافظان قرآنی که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شد 16 درصد از دانش‌آموزان در این طرح شرکت کنند که با استقبال خوب دانش‌آموزان مقطع متوسطه و راهنمایی این شاخص ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین فرهنگیان اردبیل نیز مشارکت گسترده‌ای در طرح ملی حفظ قرآن کریم داشته‌اند، به طوری که به صورت اختیاری 28 درصد فرهنگیان استان از این طرح استقبال کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: 11 هزار نفر از دانش‌آموزان در سطح استان در بحث حفظ قرآن کریم در تمامی مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه شرکت کرده‌اند.

محمود‌زاده گفت: کمترین ساعات آموزش قرآن در مدارس دو الی چهار ساعت است که در کلاس‌های درس بحث‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجوید مطرح می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: 187 مدرسه قرآنی با فعالیت‌های فوق برنامه در شیفت بعد از ظهر در کنار سایر مجموعه‌های آموزشی در تمامی زمینه‌های روخوانی و روانخوانی فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: در سال جاری 18 مدرسه تخصصی قرآن کریم ایجاد شده است که در نظر داریم برای سال بعد 12 مدرسه قرآنی دیگر نیز راه‌اندازی کنیم تا با تعداد 30 مدرسه تخصصی قرآن کریم بتوانیم هر چه بیشتر در این راستا گام برداریم.

محمود‌زاده افزود: طرح‌هایی در خصوص ارتقای برنامه‌های آموزش قرآن کریم در دست اقدام است که طرح همگام با قرآن ویژه دبیران دوره راهنمایی و طرح در محضر قرآن ویژه آموزگاران دوره ابتدایی است.

وی تصریح کرد: طرح ملی حفظ قرآن در راستای پاسداشت این کتاب ارزشمند و عمل به منویات مقام معظم رهبری در تربیت و پرورش 10 میلیون قاری در کشور صورت می‌گیرد که آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین در این راستا پیشقدم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه فرهنگ قرآن فرهنگ برتر در حوزه تربیت نسل آینده است، ادامه داد: دانش‌آموزی که در افق 1404 تربیت می‌کنیم، دانش‌آموز برجسته تربیتی، قرآنی، آموزشی و فرهنگی است.

محمود‌زاده در پایان سخنان خود ابراز داشت:‌ امیدواریم در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت‌ها و برنامه‌های خوبی را در زمینه‌های آموزش قرآن کریم در سطح استان داشته باشیم.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول