اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری:

رویکرد آموزشی مدیریت بحران را توانمند می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: رویکرد آموزشی و نظام‌مند کردن برنامه‌های مدیریت بحران به تقویت و بروز خلاقیت بیشتر در این حوزه کمک می‌کند.

رویکرد آموزشی مدیریت بحران را توانمند می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نجات عبداللهی عصر امروز در اولین جلسه کارگروه تخصصی آتش‌نشانی، مواد خطرناک، انتقال و تدفین اموات در اردبیل اظهار داشت: مدیریت بحران مؤثر نیازمند چنین رویکرد آموزشی و نظام‌مند است تا بتوان به سرعت مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.

وی به وظایف و اهداف این کارگروه در مراحل چهارگانه مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی از جمله این اصول است که باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

عبداللهی تصریح کرد: تحویل اجساد، احراز هویت اجساد بیش از تدفین، احداث غسالخانه‌های مردانه و زنانه، تأمین روحانی برای انجام مراسم غسل و تدفین مطابق موازین شرعی از جمله مواردی است که شهرداری‌ها و شوراها باید به آن در قالب سازمان آرامستان‌ها توجه کنند.

این مسئول همچنین از آماده‌سازی خودروهای امدادی و آمبولانس‌ها برای انتقال اجساد و آماده‌سازی قبور مورد نیاز تاکید کرد و ادامه داد: پیش‌بینی شرایط نیاز به دفن دسته جمعی اموات و ارایه مشخصات کامل دفن‌شدگان به سازمان ثبت احوال از جمله وظایف تعیین شده برای این کارگروه است.

وی بر لزوم حفظ آمادگی اعضای کارگروه برای مواجهه با حوادث و رفع پیامدهای ناگوار آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خاطر نشان کرد: ‌داشتن یک برنامه عملیاتی در مواجهه با بحران نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و ارایه آمار و اطلاعات دقیق از امکانات و تجهیزات موجود است که می‌طلبد راهکارهای شرایط بحرانی تدوین و مدیریت شود.

عبداللهی اضافه کرد: پیش‌بینی بررسی بحران باید بر پایه صحیح و عملی طرح‌ریزی شده و در مدیریت بهینه سازمان‌ها لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما سالانه حوادث مختلفی رخ داده که برای جلوگیری از آسیب‌های این سوانح و حوادث باید اعضای کارگروه از آمادگی بیشتری برخوردار باشند، بیان کرد: در چنین شرایطی مدیریت بحران مؤثر نیازمند رویکرد دقیق و منسجم است که باید آموزش در آن اصل قرار گیرد.

عبداللهی در ادامه یادآور شد: باید در اجرای پروژه‌ها به نقاط فنی و ایمنی و رعایت اصول استاندارد در راستای مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی ساختمان‌ها نظارت عالیه را شاهد باشیم تا در مواقع بحران دچار مشکل نشویم.

این مسئول آموزش را یکی از مصادیق بارز برای پیشگیری از حوادث اعلام کرد و گفت: برای بالا بردن سطح آگاهی آتش‌نشانان بایستی نیروهای شاغل آموزش‌های لازم را به‌بینند.

وی همچنین حفظ آمادگی جسمانی برای مقابله با تمامی آتش‌‌سوزی‌ها را خاطر نشان کرد و افزود: با استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات اقدامات اساسی در راستای کاهش حوادث باید به عمل آید.

عبداللهی تشکیل زیر گروه‌های بیمه، تدفین، آتش‌نشانی، بازسازی و بازتوانی، تهیه طرح جامع خطرپذیری، تهیه بانک اطلاعاتی از تجهیزات و امکانات و ماشین‌آلات در شهرستان‌ها را در کاهش خسارت ناشی از حوادث مهم و مؤثر ارزیابی کرد.

انتهای پیام/62006/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول