اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان خبر داد

تجهیز دبیرخانه مدیریت بحران در 14 شهرستان گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران در 14 شهرستان تابعه استان گلستان تجهیز شده است.

تجهیز دبیرخانه مدیریت بحران در 14 شهرستان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در دیدار با تعدادی از دبیران شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎ها اظهار داشت: این تجهیزات مختص مدیریت بحران و مسئول حفظ و کاربری آن نیز دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان است.

وی تصریح کرد: خودروهایی که تحویل مدیریت بحران شهرستان‎ها شد نیز همانند این وسایل باید تنها در خدمت موضوعات مرتبط با بلایای طبیعی باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تشکر از تلاش فرمانداران در حوزه مدیریت بحران شهرستان خاطرنشان کرد: فرمانداران به عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎ها نقش تعیین‎‌کننده‎ای در اجرای سیاست‎های منطقه‎ای و استانی در عرصه مدیریت بحران دارند.

سمیعی اضافه کرد: همراهی و پا به کار بودن فرمانداران در حوادث‎های متعدد به ویژه سیل‎های شش ماهه اول سال و مدیریت مناسب در برخورد با چنین حادثه‎ای نشان داد که آنان در این حوزه از تجربیات ارزشمندی برخوردار هستند.

برگزاری دوره‌های آموزشی در 90 درصد از شهرستان‎های استان

وی یادآور شد: توجه به موضوع آموزش و پیگیری انجام آموزش غدیر در 90 درصد از شهرستان‎های استان از دیگر اقدامات ارزشمندی بود که بدون همراهی مشفقانه روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‎ها میسر نبود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان‎ها گفت: مصوبات کارشناسی این جلسات می‎تواند در سیاستگذاری و برنامه‎ریزی استانی برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرستان‎ها تعیین‎‌کننده باشد.

سمیعی بیان داشت: در اداره کل مدیریت بحران استان نیز با توجه به تقسیم‎بندی انجام گرفته هر کارشناس، پیگیری امور چند شهرستان را بر عهده دارد و باید در طول هفته گزارش‎های مرتبط با شهرستان خود را در نشست داخلی این اداره کل مطرح سازد.

برخی کارگروه‎های استانی به شکل متناظر در شهرستان‎ها تشکیل شود

وی تصریح کرد: انتظار می‎رود در شهرستان‎ها نیز برخی از کارگروه‎های استانی به شکل متناظر تشکیل شود تا بتوان در این کارگروه‎ها با اخذ تصمیمات کارشناسی و طرح آن در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسیر را برای تصمیم‎های تخصصی‎تر مهیا ساخت.

استان گلستان با 14 شهرستان در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول