اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

ظرفیت‎های قانونی مدیریت بحران مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با وجود ظرفیت‎های مناسب قانونی مدیریت بحران آنگونه که شایسته است از این ظرفیت‎ها استفاده نشده است.

ظرفیت‎های قانونی مدیریت بحران مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی عصر امروز در جلسه کمیته امداد و نجات استان اظهار داشت: شناسایی این ظرفیت‎ها و استفاده کامل از این توانمندی می‎تواند قدرت اجرایی این مجموعه را برای تحقق برنامه‎هایش افزایش دهد.

* سرپیچی از مصوبات مدیریت بحران برای دستگاه‎ها بار حقوقی و قضایی دارد

وی ادامه داد: جایگاهی که قانون به مدیریت بحران می‎دهد، آن چنان است که سرپیچی و بی‎توجهی به مصوبات و خواسته‎های قانونی آن برای دستگاه‎های دولتی و غیردولتی بار حقوقی و قضایی دارد.

مدیرکل مدیرت بحران استان گلستان با اشاره به تعامل مناسب دستگاه‎های اجرایی استان از کارگروه‎ها به عنوان بازوان توانمند مدیریت بحران نام برد و خاطرنشان کرد: با تصمیمات کارشناسی این کارگروه‎ها، می‎توان مسیر سیاست‎های شورای هماهنگی مدیریت بحران استان را به سمت تصمیماتی منطقی‎تر و منطبق بر منافع استان هموار ساخت.

سمیعی با تأکید بر حمایت این اداره‌کل از تمامی دستگاه‎های اجرایی و عملیاتی در بحران تصریح کرد: هرچه این دستگاه‎ها قوی‎تر باشند، توان آنان برای خدمت به مردم بیشتر و آسان‎تر خواهد بود.

وی افزود: هلال احمر نیز از دستگاه‎هایی است که در مدیریت بحران از جایگاه ویژه‎ای برخوردار بوده و حمایت از آن وظیفه ماست.

* هلال احمر نیازهای خود را در عرصه مدیریت بحران اعلام کند

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به کمبود تجهیزات سنگین و سبک در هلال احمر استان عنوان کرد: هلال احمر مجموعه نیازهای خود را در عرصه مدیریت بحران به این اداره‌کل اعلام کند تا این مجموعه در حد توان خود در تأمین این تجهیزات برنامه‎ریزی کند.

سمیعی با اشاره به اینکه اداره‌کل مدیریت بحران استان گلستان یک دستگاه ستادی است، بیان داشت: تاکنون این اداره‌کل از تمامی توان خود برای توان‌افزایی دستگاه‎های اجرایی استفاده کرده و از این به بعد نیز این روند ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به کارکرد مطلوب کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات گلستان ابراز داشت: این کارگروه به ریاست جمعیت هلال احمر، از کارگروه‎های تخصصی فعال ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان است که برون‎رفت مناسبی در عرصه وظایف قانونی خود داشته است.

سمیعی از این جمعیت خواست تا در نخستین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گزارشی از برنامه‎های خود در کارگروه را به این شورا ارائه کند.

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان دارای 14 کارگروه تخصصی است که حکم ریاست هر کدام از این کارگروه‎ها از سوی استاندار به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ابلاغ می‎شود.

انتهای پیام/2307/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول