اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تحقق 101 درصدی اشتغال اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از تحقق 101 درصدی اشتغال استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

تحقق 101 درصدی اشتغال اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در کار گروه تخصصی اشتغال استان که با حضور مدیران اجرایی و بانکی در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع 43 هزار و 907 تعهد اشتغال دستگاه‌های مختلف اجرایی استان از ابتدای امسال تا 18 بهمن ماه برای ایجاد 44 هزار و 188 اشتغال، بسترسازی شده است.

وی افزود: در 40 روز پایانی سال همه دستگاه‌ها و مجموعه کارآفرین استان باید دست به دست هم دهند تا آمار اشتغال استان افزایش یابد و دستگاه‌هایی هم که نتوانستند تعهد خود را 100 درصد انجام دهند و جور آنها را سایر دستگاه‌ها با افزایش اشتغال چندین برابری خود کشیدند باید سعی و اهتمام داشته باشند تا اشتغال مولد ایجاد شود.

نیکزاد ضرورت به روز رسانی و ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد را یادآور شد و گفت: ما یقین داریم سقف تعیین شده برای استان‌ها و دستگاه‌های مختلف در حوزه اشتغال و کارآفرینی تنها برای ایجاد انگیزه است و تا پایان امسال سعی بر این است که اشتغال به شکل مناسب تحقق پیدا کند.

وی در خصوص تحقق اشتغال دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اردبیل اظهار داشت: امور آب و فاضلاب شهری 100 درصد، آبفای روستایی 74 درصد، فنی و حرفه‌ای 108 درصد، آموزش و پرورش  299 درصد، زندان‌ها 38 درصد، بنیاد شهید 118 درصد، بنیاد مسکن 150 درصد، جهاد کشاورزی 54 درصد و حمل و نقل نیز 119 درصد تعهد اشتغال داشتند.

این مسئول به تعهد اشتغال 11 هزار نفری در سازمان راه و شهرسازی و همچنین 311 نفری در حوزه فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و افزود: علوم پزشکی 64 درصد، بهزیستی 84 درصد، آب منطقه‌ای 100 درصد، توزیع برق 100 درصد، شهرک‌های صنعتی 67 درصد، صندوق مهر امام رضا 84 درصد و صنعت و معدن و تجارت 66 درصد تعهد اشتغال خود را انجام دادند.

رئیس کار گروه تخصصی اشتغال استان اردبیل بیان داشت: کمیته امداد 43 درصد، مرکز رشد و فناوری 80 درصد، میراث فرهنگی 85 درصد و ورزش و جوانان نیز 66 درصد تعهد اشتغال خود را در دهمین ماه سال انجام دادند.

نیکزاد به برگزاری جلسات هفتگی اشتغال در کمیته امداد با هدف تسهیل این حوزه در اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود با تشکیل این جلسات و با همراهی بانک‌ها زمینه خوبی برای گشایش در پرداخت تسهیلات مورد نیاز به مددجویان کمیته امداد فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه 15 طرح شرکت تعاونی برای برخورداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رقم پرداخت تسهیلات برای این طرح‌ها 15 میلیارد تومان بوده که 4 میلیارد تومان آن آورده اعضا و 11 میلیارد تومان نیز درخواست تسهیلات بانکی کردند تا زمینه اشتغال 293 نفر فراهم شود، که همه این طرح‌ها با تایید کار گروه تخصصی اشتغال استان برای برخورداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی به بانک‌ها ارجاع داده شد.

انتهای پیام/62001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول