اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نکا:

اشتغال‌زایی بر اساس نیاز روستاها انجام شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نکا گفت: اشتغال‌زایی بر اساس نیازسنجی روستاها انجام شود.

اشتغال‌زایی بر اساس نیاز روستاها انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، علی رجبی شامگاه امروز در نخستین همایش منطقه‌ای دهیاران شرق مازندران در روستای لاکتراش نکا افزود: دهیار باید به فکر توسعه همه جانبه روستای خود در تمام مراحل باشد و برای پرش و صعود کردن نباید وابسته به ما و مسئولین باشد.

وی اظهار کرد: دهیاری به عنوان دولت کوچک باید در جهت شناخت ظرفیت‌ها و ایجاد اشتغال در روستاها تلاش کنند.

رجبی گفت: تشکیل شوراهای هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی درباره برنامه‌ها از جمله مواردی است که باید پیگیری شود.

وی بیان داشت: اشتغال یک‌روزه میسر نمی‌شود بلکه باید تلاش همه جانبه در این خصوص انجام شود و همه با اتحاد و همبستگی در این زمینه اقدام کنند.

فرماندار نکا ادامه داد: اینکه مازندران اکنون صادرکننده جوجه یک‌روزه به کشور است تنها محصول کار یک‌روزه مسئولان، تولیدکنندگان و مردم نیست بلکه این در طول سال‌های متوالی و با تلاش همه جانبه میسر شده است و باید در این زمینه در راستای توسعه روستاها نیز ظرفیت‌های موجود را شناخته و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

رجبی یادآور شد: روستاها اکنون خود باید مولد باشند و نباید نیازمند باشند و باید با تشکیل شورای هم‌اندیشی و شورای جوانان در توانمندسازی روستا تلاش کنند.

فرماندار نکا گفت: فرصت خدمات‌رسانی به مردم بسیار کم است و باید در این فرصت به دست آمده نهایت تلاش برای مردم انجام شود.

وی ادامه داد: روزی روستاها برای 50 هزار تومان نیازمند بودند و از دولت و مسئولان اعتبار می‌خواستند و اکنون فقط برای ارزش افزوده روستاهای بخش مرکزی و هزارجریب نکا در سال جاری 9 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

بخشدار مرکزی نکا نیز در سخنانی اظهار کرد: مدیریت در روستا مدیریتی بر مبنای تفکر اصیل دینی باید باشد و نباید ارزش‌ها در روستاها نادیده گرفته شود.

غلام آرست گفت: در رفع محرومیت‌ها باید تلاش همه جانبه توسط دهیاران و شوراها انجام شود و همه ما در این راستا تلاش کنیم.

دهیار روستای شهیدآباد بهشهر نیز به نمایندگی از دهیاران در این جلسه گفت: متاسفانه بعد از گذشت یک دهه از عمر فعالیت دهیاری‌ها همچنان بلاتکلیف هستیم  و باید وضعیت دهیاران و بیمه دهیاران نیمه وقت مشخص شود.

محمد ولایتی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات به دهیاری‌های دارای طرح مصوب از جمله نیازهای دهیاری‌ها است که نباید نادیده گرفته شود.

وی بیان داشت: وجود کارشناس واحد حقوقی از نیازهای مهم دهیاری‌ها است که نباید نادیده گرفته شود بلکه باید با تمام توان در این زمینه وارد عمل شده و کارشناس حقوقی برای دهیاری‌ها فراهم شود.

ولایتی با تاکید بر آموزش برای دهیاران، شوراها و همکاران گفت: آموزش لازمه توسعه و پیشرفت در هر کاری است و نباید این امر در دهیاری‌ها به فراموشی سپرده شود.

وی اظهار کرد: سفر آموزشی دهیاران نیز از برنامه‌های مناسب برای افزایش اطلاعات و تبادل تجربیات است که امیدواریم در دستور کار امور روستایی استانداری قرار گیرد.

وی گفت: بیمه روستاییان و عشایر از نیازهای مهم برای روستاییان است که متاسفانه اطلاع چندانی در این زمینه وجود ندارد و باید اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/86002/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول