اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان خبر داد

فعالیت 17 مرکز علمی کاربردی در کردستان / اشتغال به تحصیل 7700 دانشجو

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان به فعالیت 17 مرکز علمی کاربردی در سطح استان اشاره کرد و از راه‌اندازی سه مرکز جدید در آینده‌ای نزدیک خبر داد

فعالیت 17 مرکز علمی کاربردی در کردستان / اشتغال به تحصیل 7700 دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یوسف رستمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار و 693 دانشجو در 110 رشته و در دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ترمی و پودمانی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی، 3 هزار 870 نفر از دانشجویان آقا و 3 هزار و 818 نفر آنها خانم هستند.

وی تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه در مجموع در 35 رشته ترمی کاردانی، 45 رشته پودمانی کاردانی، 13 رشته کارشناسی ترمی و 17 رشته پودمانی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان گفت: نظارت بر نحوه عملکرد مراکز علمی کاربردی در سطح استان رضایت‌بخش است به طوری که در همین راستا طی دو سال گذشته بیش از 76 مورد به صورت سرزده، موردی، ادواری، مدیریتی و تخصصی بازدید از مراکز زیرپوشش این دانشگاه صورت گرفته است.

صدور 1200 مجوز تدریس

رستمی از صدور یک هزار و 200 مجوز تدریس جدید طی دو سال اخیر در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 500 نفر استاد در مراکز علمی کاربردی استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان افزود: مجموع رشته‌های استان نیز در این مدت از 96 رشته به 174 رشته افزایش پیدا کرده است.

وی از افزایش 40 رشته جدید طی دو سال‌ اخیر در مقاطع کاردانی خبر داد و گفت: در مقطع کارشناسی نیز 17 رشته با جهت‌گیری هفت رشته مهندسی فناوری و 10 رشته کارشناسی حرفه‌ای اضافه شده است.

رستمی افزود: یکی از مهم‌ترین دلیل بیکاری جوانان تحصیل کرده نداشتن مهارت کاری است و دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد دوره‌های مهارتی و رشته‌های مورد نیاز جامعه درصدد تربیت دانشجوهایی است که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند.

به گفته رئیس دانشگاه علمی کاربردی کردستان، ترویج آموزش‌های مهارتی ضرورت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار است.

وی اضافه کرد: به منظور نیل به این مهم تعدادی از رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی و کاربردی در این استان در این راستا برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود.

ضرورت تشکیل سازمان ملی مهارت

رستمی تشکیل سازمان ملی مهارت در کشور را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: تشکیل این سازمان از نیازهای اصلی بازار کار است که امید است با پیگیری جدی نمایندگان مردم در مجلس به نتیجه برسد.

وی در ادامه به توفیقات قابل توجه کشور در عرصه‌های مختلف پرداخت و گفت: در سایه پیروزی انقلاب اسلامی ایران با وجود توطئه‌های شبانه‌روزی دشمنان و تحریم‌های همه جانبه آنان شاهد اقتدار و توسعه رو به رشد کشور در عرصه‌های جهانی هستیم.

به گفته رستمی، نباید تلخی مشکلات اقتصادی، حلاوت و شیرینی توفیقات چشمگیر در عرصه‌های مختلف به ویژه علمی و فناوری را تحت تأثیر قرار داد.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول