اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قصرشیرین:

مهارت‌های فنی، راهی برای خوداشتغالی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قصرشیرین گفت: یادگیری مهارت‌های فنی، راهی برای کسب درآمد و خوداشتغالی جوانان است.

مهارت‌های فنی، راهی برای خوداشتغالی است

امیررضا رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قصرشیرین، اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قصرشیرین توانسته است رشته‌های جدیدی را برای آموزش به جوانان تاسیس و راه‌اندازی کند.

رضایی تصریح کرد: مهارت‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود، شامل رشته‌های کامپیوتر با 9 مهارت، خیاطی با پنج مهارت، برق خودرو با دو مهارت، برق ساختمان با سه مهارت، اتومکانیک با سه مهارت، جوشکاری با هشت مهارت و کشاورزی شامل کارگاه‌های پرورش قارچ، پرورش زعفران، پرورش زنبور عسل و آلوئه‌ورا است.

مشاور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه برای سال 92 در این مرکز چند رشته جدید اضافه خواهد شد، تصریح کرد: این رشته‌ها شامل پرورش زعفران و تعمیرات گوشی موبایل برای خواهران، پرورش قارچ برای برادران و تولید کود ورمی کمپوست است.

وی افزود: از اقدامات مهم این مرکز کاشت و برداشت زعفران در قصرشیرین و همچنین کاشت گیاهان دارویی، مانند اسفرزه است که برای نخستین بار در استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین، کاشت و پرورش داده می‌شود و از خواص درمانی آن می‌توان به درمان چربی و قند خون و ناراحتی‌های گوارشی اشاره کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه مهارت‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود، آینده‌ساز راه جوانان است، افزود: جوانانی که جویای کار و حرفه‌آموزی هستند، می‌توانند به‌طور رایگان از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و مهارت‌های ارائه شده در این مرکز، به‌وسیله مربیان مجرب صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول