اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

شوراهای حل‌اختلاف سرمایه‌های عظیم قوه‌ قضائیه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شوراهای حل‌اختلاف سرمایه‌های عظیم برای قوه قضائیه و جامعه هستند؛ باید از این سرمایه‌ها به خوبی استفاده شود.

شوراهای حل‌اختلاف سرمایه‌های عظیم قوه‌ قضائیه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌، حجت‌الاسلام مصطفی پور‌محمدی صبح امروز در نشست اعضا و سرپرستان شوراهای حل‌اختلاف استان کرمانشاه که در مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای حل‌اختلاف پیام‌آور محبت، دوستی‌، گذشت و مشورت هستند.

پور‌محمدی تصریح کرد: اعضای شوراهای حل‌اختلاف افرادی ارزشمند، متین و دارای موقعیت به‌عنوان سرمایه قوه قضائیه محسوب می‌شوند که باید از این سرمایه‌ها به خوبی استفاده شود.

وی با انتقاد از برخی قوانین شوراهای حل‌اختلاف‌، گفت: اعضای شورای حل‌اختلاف به عنوان کسانی که صلح و دوستی را ترویج می‌دهند باید از جایگاه خوب، با ساز و کار اداری روشن برخوردار شوند و لازمه این کار تغییر و اصلاح قوانین در دست اقدام است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خالی بودن جای قضات مقیم در شوراهای حل‌اختلاف را یکی از مشکلاتی دانست که شوراهای حل‌اختلاف با آن مواجه‌اند لذا وجود قضات مقیم در شوراهای حل‌اختلاف را راهکاری برای انجام و رسیدگی سریع و دقیق‌تر با رعایت شروط قانونی به پرونده‌ها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: جذب نیروهای حقوقدان عضو شوراهای حل‌اختلاف و محاکم قضایی از اولویت‌هایی است که قوه‌قضائیه با جدیت پیگیر آن است که به دلیل محدودیت منابع با مشکل مواجه است.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه رمز وحدت حسن خلق و خوب زندگی کردن است، گفت: جامعه خشن‌، تند و پرخاشگر با اختلافات زیاد از رحمت‌ الهی به دور است زیرا براساس آیات قرآنی جامعه‌ای مشمول رحمت قرار می‌گیرد که از خشونت دور شود.

وی افزود: ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی که باید سرلوحه و الگوی همه قرار بگیرد‌؛ منطق اسلام‌، زندگی پیامبر(ص) و ائمه‌اطهار(ع) است و اینکه دشمنان؛ اسلام را دینی می‌داند که با شمشیر بر مردم مترتب شده است، بزرگترین دروغ تاریخ بشریت است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه جامعه دینی جامعه‌ای با گذشت است، گفت: این جامعه به شخصیت‌، تفکر تمامی انسان‌ها احترام می‌گذارد.

وی تصریح کرد: تفاهم و عمل شورایی فلسفه اخلاقی شوراهای حل‌اختلاف است که باید در جامعه ترویج شود و قوه قضائیه در این راستا به کمک شوراها بیاید.

پورمحمدی افزود: حجم زیاد پرونده‌ها در دادگاه‌ها نکته‌ای منفی برای اهداف و آرمان‌های جامعه اسلامی به عنوان یک جامعه برتر و الگو است و باید با پیشروی به سمت جامعه عقلانی‌، نزاع و اختلاف را در جامعه بکاهیم.

وی پرورش جامعه با منش عقلانی را فرمولی روشن براساس اصول و تعقل دانست که می‌توان جامعه را انسانی‌تر کرد زیرا توسعه عقلانیت باعث توسعه انسانیت در جامعه است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان گفت: میزان همگرایی و تفاهم در یک جامعه شاخص رشد آن است لذا هرچه جامعه از سطح آگاهی بالاتر و برخورد عقلانی و اجتماعی‌تری برخوردار باشد از میزان اختلافات و درگیری‌ها کاسته می‌شود.

انتهای پیام/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول