اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

کارگاه آموزشی اقدامات اولیه آسیب‌های ورزشی برگزار شد

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی اقدامات اولیه آسیب‌های ورزشی و ارائه آموزش‌های لازم به ورزشکاران توسط دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

کارگاه آموزشی اقدامات اولیه آسیب‌های ورزشی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در کارگاه آموزشی اقدامات اولیه آسیب‌های ورزشی که در محل آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: صدمات و آسیب‌های موجود در ورزش، امری اجتناب‌ناپذیر است و ورزشکاران به‌ویژه در رشته‌های برخوردی نظیر رشته‌های رزمی در معرض آسیب‌های ورزشی قرار دارند.

حسین پار با اشاره به تعریفی از کمک‌های اولیه، تصریح کرد: پیشگیری، تشخیص و مراقبت از صدمات ورزشی یکی از اقدامات ضروری است که ورزشکاران و به‌خصوص مربیان باید آن را به خوبی فراگیرند تا علاوه بر پیشگیری از آسیب‌های بعدی به ورزشکار، در صورت بروز حادثه از آن جلوگیری شود.

وی متوقف‌کردن فعالیت ورزشی مصدوم را یکی از اقدامات در زمان بروز آسیب‌های ورزشی دانست و افزود: در هنگام بروز حوادث ورزشی باید به عضو آسیب‌دیده، استراحت داده شود، زیرا ادامه فعالیت‌های ورزشی باعث تشدید آسیب و به تعویق انداختن روند درمان می‌شود.

این مدرس دانشگاه قرار دادن کمپرس یخ بر عضو آسیب دیده را دومین مرحله از اقداماتی عنوان کرد که باید انجام شود و افزود: به‌دلیل پارگی نسوج و بافت‌های نرم، خون در عضو آسیب‌دیده جمع می‌شود و کمپرس یخ باعث انقباض عروق و در نتیجه کاهش تورم در عضو آسیب‌دیده و در نهایت کاهش دوره درمان می‌شود.

وی ادامه داد: در کمپرس یخ بایستی از تماس مستقیم یخ با پوست بدن خودداری شود و به ازای هر 30 دقیقه کمپرس، 15 دقیقه باید یخ برداشته شود تا عضو مصدوم گرم شود و این کار باید در چند ساعت اولیه پس از آسیب صورت گیرد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با ابراز تاسف از اینکه  مصرف قرص‌های ضد درد قبل از بازی و زدن اسپری در زمان مسابقه حتی در ورزشکاران حرفه‌ای در سطوح بین المللی نیز دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: کم‌آگاهی و وجود دیدگاه نتیجه‌گرا باعث عدم رعایت موازین بهداشت ورزشی از سوی کادر مربوطه و فرد آسیب‌دیده است.

وی در ادامه این کارگاه به تشریح وظایف فرد در اقدامات اولیه درمانی در آسیب‌های ورزشی و دادن آموزش‌های لازم به ورزشکاران پرداخت و گفت: یکی از نکات کلیدی در پیشگیری از آسیب‌های ورزشی آگاهی از این نوع آموزش‌ها است.

 شایان ذکر است: کارگاه آموزشی اقدامات اولیه آسیب‌های ورزشی از مجموعه کارگاه‌های پژوهشی در سال‌جاری بود که در بهمن ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول