اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

واقعه «چوار» زیباترین پیوند ورزش و شهادت است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: واقعه «چوار» در ایلام زیباترین پیوند ورزش و شهادت است.

واقعه «چوار» زیباترین پیوند ورزش و شهادت است

محسن رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: دوران دفاع مقدس جزو پرافتخارترین دوران انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان، مردم ایران اسلامی با جان و دل از خاک مقدس کشورمان دفاع نموده و آرزوی یک وجب از خاک عزیزمان را به دل دشمن گذاشتند.

این مسئول اضافه کرد: مردم استان ایلام نیز همگام با سایر اقشار ملت، به‌صورت جانانه از خاک کشور دفاع کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عملیات‌های بسیار مهمی مانند آزادسازی مهران، فتح میمک، والفجر یک و ... در استان ایلام انجام گرفته است که هر کدام از این عملیات‌ها، از نقاط عطف استان و کشور عزیزمان است.

رضایی تصریح کرد: رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس قابل ستایش است.

وی ادامه داد: حماسه‌های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس باید بیش از این انعکاس یافته و نقش برجسته آحاد مردم استان و به ویژه عشایر این خطه در هشت سال جنگ تحمیلی، نباید به دست فراموشی سپرده شود.

رضایی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس حاوی سوژه‌های فراوانی است که این سوژه‌ها باید توسط  نخبگان شناسایی شده و در سطح ملی و حتی جهانی انعکاس یابند، گفت: برخی از سوژه‌های دفاع مقدس حتی دارای برند جهانی هستند. واقعه بمباران زمین فوتبال چوار ایلام در 23 بهمن ماه سال 65، یکی از این سوژه‌هاست که می‌تواند اسم ایلام را در سطح جهانی معرفی کند و حتی به عنوان یک اتفاق نادر در تاریخ فوتبال جهان، نشان‌دهنده مظلومیت جوانان کشورمان در تمام دنیا باشد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران اضافه کرد: به اعتقاد من، این سوژه دارای پتانسیلی حتی فراتر از تیم‌های استقلال و پرسپولیس، برای جهانی شدن است زیرا تنها مسابقه فوتبالی است که با آن وضع اسفناک بمباران شده است.

وی ادامه داد: لذا باید به این مقوله توجه جدی داشته باشیم تا نگاه افکار عمومی کشور و جهان را به استان ایلام و کشورمان جلب کنیم.

این مسئول اضافه کرد: واقعه بمباران زمین فوتبال چوار، به دنیای غرب ثابت می‌کند، رژیم بعثی، فقط به دنبال جنگ با نظامیان نبوده است بلکه، غیرنظامیان و حتی محیط‌های ورزشی را نیز مورد حملات ددمنشانه خویش قرار داده است.

رضایی تأکید کرد: در این روز که داور، بازیکن، تماشاگر و مربی در کنار هم به شهادت رسیدند، زیباترین پیوند بین ورزش و شهادت آن هم در مکان ورزشی شکل گرفته است و به اعتقاد من، می‌توانیم این روز را به عنوان روز «ورزش و شهادت» در تقویم رسمی کشور نیز ثبت کنیم.

رضایی گفت: با توجه به محبوبیت بسیار فراوان ورزش فوتبال در بین تمام مردم دنیا و توجه جهانی به این ورزش، انعکاس شایسته واقعه 23 بهمن سال 1365، می‌تواند گامی موثر در جهت حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی باشد. از طرفی، از مسئولین وزارت ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و سایر مسئولین ذیربط، انتظار می‌رود که این زمین ورزشی را بازسازی و یادمانی زیبا را در آن مکان مقدس بسازند.

انتهای پیام/2246/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول