اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

زنان مؤثرترین نیروهای اجتماعی هستند / زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها پیشگام هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: زنان مؤثرترین نیروهای اجتماعی هستند که نقشی ویژه در جامعه ایفا می‌کنند.

زنان مؤثرترین نیروهای اجتماعی هستند / زنان ایرانی در تمام عرصه‌ها پیشگام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده در جلسه کمیسیون امور بانوان این شهرستان اظهار داشت: بانوان به عنوان مهم‌ترین رکن اجتماع هستند که نقشی تأثیرگذار در تمامی عرصه‌ها داشته‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای پژوهش‌های بنیادی در زمینه آسیب‌های اجتماعی از رسالت‌های بانوان این شهرستان است، تصریح کرد: اندیشمندان غربی در تحلیل انقلاب اسلامی ایران اعم از معاندان و دوستان انقلاب، از نقش لایه‌های پنهان اجتماعی در موفقیت انقلاب سخن می‌گویند که جدای از احزاب و جریان‌های سیاسی صرف بود که مهم‌ترین قشر این لایه‌های پنهان، زنان ایران اسلامی بوده و هستند.

فرماندار قروه زن را مکمل مرد در هر عصر و زمانی معرفی کرد و افزود: نقش برجسته زن مسلمان از صدر اسلام تاکنون بسیار مهم و برجسته بوده است.

وی با اشاره به پیشگامی زنان ایرانی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: حضور زنان اگر چه در دوران انقلاب اسلامی با محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی همراه بود، اما بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه را به گونه‌ای فراهم کردند که زنان توانستند مؤثرتر و چشمگیرتر از مردان در صحنه اجتماع حاضر شوند.

فرماندار قروه در ادامه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را مهم‌ترین دغدغه مردم و مسئولان برشمرد و افزود: دشمنان حضور مؤثر زنان در عرصه‌های اجتماع را برنمی‌تابند و از این رو در تلاشند تا زنان و دختران ما به سمت بی‌فرهنگی و بی‌هویتی سوق دهند.

شیخی‌زاده نمونه بارز در این زمینه را ترویج بدحجابی و بی‌حجابی عنوان کرد و گفت: دشمنان با ترویج فرهنگ منحط خود می‌خواهند تا هویت اسلامی را از زنان سلب کنند اما تاریخ نشان داده است که در پرتو آگاهی و بصیرت راه به جایی نبرده‌اند و از این ‌رو تک‌تک ما موظف به حفظ قداست هویت زن مسلمان هستیم.

وی نقش زنان در هدایت و ساماندهی اوضاع اقتصادی کنونی را تعیین‌کننده ارزیابی کرد.

مشاور فرماندار قروه در امور بانوان نیز در این نشست با اشاره به آغاز اجرای ششمین طرح ملی رحمت از بهمن ماه در این شهرستان، گفت: در دوره قبل 480 نفر از بانوان خانه‌دار قروه‌ای در این طرح شرکت کردند.

لیلا عبدالملکی افزود: اصول همسرداری، چگونگی صرفه‌جویی در بودجه خانواده، تربیت فرزند، احکام خانواده، آسیب‌شناسی خانواده در مقابل جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث این دوره است.

انتهای پیام/79009/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول