اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وحدت شیعه و سنی چشم دشمنان را کور کرد/اجازه نمی‌دهیم آب خوش از گلوی دشمن پائین برود

خبرگزاری فارس: امروز شیعه و سنی به صورت یکصدا و در کنار هم فریاد اتحاد سر دادند و اعلام کردند که ایران سرزمینی است که ملت آن هرگز اجازه نمی‌دهند که آب خوش از گلوی دشمنان پایین برود و جلوی هرگونه تعرض و دست‌درازی آنها را می‌گیرند.

وحدت شیعه و سنی چشم دشمنان را کور کرد/اجازه نمی‌دهیم آب خوش از گلوی دشمن پائین برود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، راهپیمایی باشکوه یوم‌الله 22 بهمن در حالی برگزار شد که دشمنان از مدت‌ها پیش با اجرای نقشه‌های شوم متعددی از قبیل تهدید، تحریم، جنگ نرم و... سعی داشتند مردم و به ویژه قشر جوان را فریب دهند و آنها را از نظام دور سازند.

اما مردم دلاور و غیور ایران به ویژه در استان سیستان و بلوچستان آگاه‌تر و بیدارتر از هر زمانی امروز با صفوف به هم پیوسته شیعه و سنی، حماسه‌ای جاوید خلق کردند و به معاندان نظام و تفرقه‌افکنان مذاهب و فرق فهماندند که این مردم همیشه همگام، همراه، متحد و منسجم در کنار یکدیگر بوده و هرگونه ترفند، خیانت و جنایتی را از سوی دشمنان بر نمی‌تابند و به شدت با آنان مقابله خواهند کرد.

مردم مرزدار سیستان و بلوچستان با نشان دادن گوشه‌هایی از اتحاد برگرفته از ایمان و اعتقاد راسخ به پرچم اسلام، ثابت کردند که تحریم و تهدید استکبار جهانی و اسرائیل غاصب هرگز در آنها تأثیرگذار نخواهد بود، بلکه وفاداری و پایبندی آنان را به انقلاب، نظام، رهبری و ولایت فقیه بیشتر می‌کند.

خبرنگار فارس با تنی چند از جوانان شرکت‌کننده در راهپیمایی امروز 22 بهمن در زاهدان گفت‌وگویی انجام داده است که می‌خوانیم:

علی محمدی گفت: هدف من از آمدن به راهپیمایی 22 بهمن این است تا ندای صبر و ایستادگی‌ام را به گوش جهانیان برسانم، آمده‌ام تا دشمن بداند شیعه و سنی تا همیشه باهم اتحاد و همبستگی دارند.

وی ادامه داد: این حضور پرنشاط امروز را، همه را تقدیم به غیرت ایرانی می‌کنم.

بی‌بی کلثوم گرگیچ نیز بیان داشت: فشار‌های دشمنان بر اراده مردم هیچ تأثیری ندارد، بنابراین پیام ما در راهپیمایی لبیک به ندای رهبری است.

وی گفت: خوشحالم که امروز باز فرصتی پیدا کردم تا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت فعالی داشته باشم و اینگونه دین خود را به انقلاب و شهدا ادا نمایم.

غلامعلی عالی نیز خاطرنشان کرد: شرکت در راهپیمایی وظیفه ملی و دینی ما است و در این روز به یاد راهپیمایی‌های دوران انقلاب و تجدید خاطره و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب در این راهپیمایی شرکت کرده‌ام.

وی بیان داشت: امروز افتخار هر ایرانی است که فریاد ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی را در حالی سر می‌دهد که جایگاه ایران در قله رفیعی از فناوری و دستاوردهای مختلف علمی قرار گرفته است.

دانش‌آموز بسیجی، محمدریگی نیز یادآور شد: همه ساله می‌آیم تا مشت محکمی به دهان دشمنان بکوبم و به آنها نشان دهم که ما فرزندان ایران اسلامی هستیم و خواهیم ماند.

محمدحسین عالی جوان دیگر زاهدانی نیز گفت: تا آخرین قطره خون به پای انقلاب اسلامی ایستاده‌ام و آمریکا مطمئن باشد که تحریم‌ها هیچ تأثیری بر مردم ایران ندارد، چراکه آنها قدرت ایمان و اعتقاد والایی به ارزش‌ها و شعائر دینی و اسلامی دارند.

وی ادامه داد: اگر جانم را فدای رهبر کنم بازهم کم است و با صدای بلند ندا می‌دهم «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده».

مریم سلگی از دیگر جوانان زاهدانی اظهار داشت: ما آمده‌ایم با روحیه شهادت‌طلبی و تا آخرین قطره خونمان با دشمنان بجنگیم؛ به فرموده امام راحل، دشمن هیچ غلطی نمی‌‌تواند بکند.

وی گفت: امروز تمامی روزها و ساعات ایام‌الله دهه فجر توأم با حوادث و خاطرات تاریخی تلخ و شیرینی است که در نهایت به یوم‌الله 22 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت دین در ایران منتهی شد.

زهرا شیخ حسینی متولد سال 1359 گفت: منافع و ذخایر ما، ثروت ما، آزادی و آزادگی ملت اسلام است؛ ما نخبگانی داریم که دشمنان نقشه از بین بردن آنها را می‌کشند؛ ما جایی هستیم که دشمنان آب خوش از گلویشان پایین نمی‌رود.

این هموطن زاهدانی بیان داشت: برادران و خواهران شیعه و سنی امروز در یوم‌الله 22 بهمن ماه نشان دادند که در سایه این نظام به استقلال می‌رسند.

همایون مبصر یکی از دانشجویان زاهدانی نیز عنوان کرد: ملت ما دریافته‌اند که امام، رهبر جامعه است و حلقه علم و دانش هر لحظه با اهتمام امام ولایت، محکم‌تر می‌شود و به اوج آسمان خواهیم رسید.

وی ادامه داد: در سایه ولایت و رهبری است که ملت از این بحران‌ها به سلامت عبور کرده‌ است، بنابراین ما در گام اول انقلاب هستیم.

چیزی که هیبت ملت را حفظ می‌کند و آنها را از تعرض منع می‌سازد، حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن ماه بوده است، امروز مردم سیستان و بلوچستان از خاک و آیین‌شان هلهله کردند و شعار «مرگ بر استکبار» سردادند، آفرین بر شما مردم زاهدانی، امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران و پیروزی انقلاب اسلامی پرشکوه‌تر از گذشته بر دستان پیر و جوان بر فراز آسمان خودنمایی می‌کرد.

هر سال در 22 بهمن مردم فهیم سیستان و بلوچستان با حضور پرشورشان در این عرصه نمایش عمومی ملی و انقلابی دشمن را ناکام می‌کنند و حضور پرشور آنها در راهپیمایی، پرصلابت‌تر از سال‌های گذشته می‌شود.

با آنکه کودکان شیعه و سنی از نسل اول انقلاب نبوده‌اند، اما محکم و استوار شعار می‌دادند «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ما است».

سعیده مرادقلی

انتهای پیام/75002/ذ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول