اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منوچهر متکی خطاب به نظام سلطه

حنای فشار و ارعاب شما دیگر رنگ باخته است

خبرگزاری فارس: وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خطاب به نظام سلطه گفت: حنای فشار و ارعاب شما دیگر رنگ باخته و اثری ندارد.

حنای فشار و ارعاب شما دیگر رنگ باخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منوچهر متکی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن در همدان با اشاره به اینکه حدوث انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین تحول اجتماعی، سیاسی و انقلابی در جهان معاصر است، از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سخن راند و اظهار داشت: در هیچ نهضت و انقلابی به جز جمهوری اسلامی، سراغ نداریم مردم بعد از گذشت سه دهه این چنین پرشور، مقاوم و باصلابت در صحنه دفاع از کیان نظام حاضر باشند.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی ثابت کردند که هنوز به مانند سه دهه قبل بر سر پیمان‌ها و آرمان‌های خود ایستاده‌اند و هیچ گاه ولایت را تنها نمی‌گذارند.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: مردم ایران با درکی هوشمندانه و نگاهی دقیق به میدان آمده تا بگوید که هنوز نسبت به آرمان‌های نظام و رهبری پایبند و وفادار است.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در صحنه دفاع از نظام ادامه داد: هیچ رسانه‌ای قادر نخواهد بود محتوای این حضور که حتی قالب و شکل آن را به تصویر بکشد.

متکی با طرح این سئوال که کدامین علت، انگیزه و دلیل باعث این حضور پرشور می‌شود، تأکید کرد: تکرار پیام انقلاب اسلامی در حمایت از رهبری سبب این حضور منسجم و یکپارچه شده است.

* توطئه‌های نظام سلطه خاشاکی بیش نیست

وی توطئه‌های نظام سلطه را به مثابه خاشاکی در برابر سیل خروشان ملت ایران دانست و ادامه داد: ملت غیور و انقلابی ایران اثبات کرده که هیچ گاه در برابر دنیای غرب سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به وجود پیوند عمیق بین مردم و امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی در هدایت انقلاب اسلامی، عالی‌ترین، درست‌ترین و بهترین راهبردها را در معرض افکار عمومی قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه گاهی نقش‌آفرینان در انقلاب، در مواجهه با توطئه‌های غرب مستأصل می‌شدند، ابراز داشت: برخی مسئولان به ویژه در سال‌های 40 تا 57 می‌ماندند که با تهدیدها و توطئه‌های دشمن چه بکنند، ولی نگاه تیزبین امام برای ملت آگاهی‌بخش و هدایت‌گرانه بود و توانست انقلاب را به سرمنزل مقصود برساند.

متکی با بیان اینکه آمریکا اصلاً گمان نمی‌کرد شاه رفتنی باشد، خاطرنشان کرد: ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) کاری تقریباً غیر ممکن را ممکن ساختند.

* انقلاب اسلامی به سرچشمه ولایت وصل است

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به سرچشمه امامت و ولایت وصل است، ادامه داد:‌ امام خمینی(ره) آن قدر در دل‌ها و قلب‌ها نفوذ کرده بود که در روز ورود ایشان به تهران 5 میلیون نفر برای استقبال حضور یافتند و در روز رحلتش نیز دو برابر همین جمعیت برای وداع با وی در پایتخت حاضر شدند.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دشمن‌شناسی امام خمینی را یکی از ویژگی‌های شاخص ایشان قلمداد کرد و ابراز داشت: این شاخصه بنیانگذار انقلاب اسلامی همواره باعث خنثی‌سازی توطئه‌ها و ایجاد آرامش در میان ملت می‌شد.

وی از هوشمندی امام راحل(ره) سخن راند و ادامه داد: امام خمینی با رهبری پیامبرگونه خود توانست جنگی که غرب و شرق برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایجاد کرده بودند را به نفع جمهوری اسلامی تمام کند.

متکی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با رفتن امام راحل(ره)، خداوند با اعطای نعمت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در رحمت را به روی ایران گشود، افزود: ایشان نیز همواره در مسیر بنیانگذار انقلاب اسلامی حرکت کردند و کشور را از انواع و اقسام توطئه‌ها رهانیدند.

* رهبری همان ظرفیت امام راحل(ره) را دارند

به گفته وی، امام خامنه‌ای، با همان ظرفیت، اخلاص، ساده‌زیستی و اعتماد به مردم که از خصوصیات امام خمینی(ره) بود، سکاندار انقلاب اسلامی شده و توانسته ایران را از فتنه‌ها به سلامتی عبور دهد.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسئولیت رهبری در نسل دوم هر انقلابی سخت‌تر و دشوارتر می‌شود، ابراز داشت: بروز فتنه‌ها، حسادت‌ها، هجمه‌ها و... سبب‌ساز این مسئله است ولی انقلاب ما با رهبری مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب این چالش‌ها را رد کرده است.

وی با اشاره به شعار مردم مبنی بر اینکه «خامنه‌ای، خمینی دیگر است» تأکید کرد: مردم چه خوب پیام‌ها را می‌گیرند و به این درک رسیده‌اند، پس باید به این مردم افتخار کرد.

متکی از دید عمیق و کارشناسانه دقیق رهبری در مواجهه با موضوعات سخن گفت و ادامه داد: هیچ کس مانند ایشان نسبت به موضوعات داخلی و خارجی چنین نگاه دقیق و موشکافانه‌ای ندارد.

وی خطاب به نظام سلطه گفت: بروید بررسی کنید، ببینید، بعد از گذشت 34 سال از حیات جمهوری اسلامی، امروز ملت ایران کجا قرار دارند و شما کجا؟

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ترورها، تهدیدها، فشارها، هجمه‌ها، تبلیغات سوء و... نتوانست خللی بر اراده ملت ایجاد کند و این به معنای شکست سیاست‌های دنیای استکبار در مقابل ایران است.

به گفته وی دنیای سلطه هر کاری کرد تا پیام انقلاب به گوش جهانیان نرسد ولی امروز با موج فزاینده بیداری اسلامی در جهان می‌بینیم که در این زمینه نیز با شکست مواجه شدند.

متکی با بیان اینکه دنیای غرب قصد داشت با لیبرالیزم غربی در مقابل اسلام قرار گیرد، در ادامه تأکید کرد: موضوع هسته‌ای ایران بهانه‌ای بیش نبوده و نیست تا مانع از کسب توفیقات نظام اسلامی شوند.

وی بیان داشت: غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی هر کاری می‌توانست انجام داد ولی با رهبری‌های داهیانه رهبری و ایستادگی ملت نتوانست کاری از پیش ببرد.

* ظلم‌ستیزی منطق ایران اسلامی است

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی خطاب به قدرت‌های بزرگ و مخالفان  انقلاب اسلامی گفت: حنای فشار و ارعاب شما دیگری رنگ باخته است.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها زمینه خودکفایی ملت ایران را فراهم کرد است، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی با ارسال موشک به فضا و کسب توفیقات بسیار در عرصه علمی زبانزد خاص و عام شده است.

متکی با بیان اینکه ایران اسلامی در پی قهر با دنیا نبوده و نیست، تأکید کرد: ما از یک منطق قابل دفاع سخن می‌گوییم و آن این است که نه باید به کسی ظلم کرد و نه زیر بار ظلم رفت، پس با این اوصاف همواره حامی مظلوم و در مقابل ظالم خواهیم بود.

* چراغ ولایت ملت را هدایت می‌کند

وی با تأکید بر اینکه تنها هدایت‌های رهبری باعث سربلندی نظام شده است، خاطرنشان کرد: برای عبور از بحران‌ها، ابهامات، دوراهی‌ها، شبهات و... باید متوسل به چراغ ولایت و هدایت او بود.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی تصریح کرد: آحاد مردم و مسئولان باید همواره تابع فرامین رهبری بوده و در راستای تعالی نظام اسلامی همگام و همراه باشند.

وی با بیان اینکه هرگز به دشمن اجازه نمی‌دهیم از هر مسئله‌ای در داخل کشور به نفع خود استفاده کند، ابراز داشت: با بروز مسئله بین دولت و مجلس، دشمن تصور کرد بوی کباب به مشامش رسیده و فکر می‌کرد در ایران چه خبر است؟ولی باید بداند راه راه اشتباه آمده است.

متکی با اشاره به شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران ادامه داد: دشمن امروز پیام مردم در 22 بهمن را بشنود و بداند که مردم همواره حامی نظام و رهبری هستند و پیمان آنها پیمان عاشورایی و غدیری است.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی تأکید کرد: به طور قطع انقلاب اسلامی، با تبعیت مردم از رهبری از این مرحله نیز عبور کرده و آرزوی تسلیم و ذلت را بر دل آمریکا می‌گذارد.

انتهای پیام/89002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول