اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز با حضور مسئولان صورت گرفت

افتتاح 20 طرح مختلف در جالق

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان استانی و شهرستان سراوان، بیش از 20 طرح در زمینه‌های مختلف افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 20 طرح مختلف در جالق

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، پیش از ظهر امروز با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، امام جمعه، فرماندار، مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت مسجد نور، جمعی از مسئولان سراوان و معتمدان، بیش از 20 طرح عمرانی، کشاورزی و خودکفایی در بخش جالق سراوان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دیدار فرماندار با خانواده شهید چاکر‌ دهقانی و خانواده ایثارگران از دیگر برنامه‌های امروز دهه فجر در سراوان بود.

جشن کمیته روستایی و عشایری در مک سوخته (نوار مرزی سراوان) از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر برگزار شد.

این جشن باشکوه در مجتمع گلخانه‌ای مک سوخته برگزار که مردم منطقه استقبال چشمگیری از این برنامه به عمل آوردند.

فرماندار سراوان در مراسم بهره‌برداری از این مجتمع گلخانه‌ای اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال باید طبق فرموده مقام معظم رهبری سال حمایت از تولید ملی باشد، جوانان منطقه در نقطه صفر مرزی اقدام به راه‌اندازی این مجتمع کشاورزی کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

محمداکبر چاکرزهی گفت: خوشبختانه جوانان با همت منطقه توانسته‌اند این مجتمع را راه‌اندازی و به ثمر برسانند که به الگویی در سطح استان تبدیل شده است.

وی افزود: باید زیرساخت‌ها و زمینه‌های لازم را به منظور ترغیب و تشویق جوانان منطقه برای پرداختن به امر کشاورزی فراهم کرد تا بتوان از این نیروهای جوان و با استعداد در زمینه بهره‌وری بهتر و بیشتر از قابلیت‌های کشاورزی بهره برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم در این مراسم گفت: باید از جوانان مستعد و با همت منطقه مک سوخته به خاطر ایجاد این مجتمع گلخانه‌ای تقدیر کرد.

رضا نجفی بیان داشت: راه‌اندازی این مجتمع علاوه بر استفاده از قابلیت‌های بخش کشاورزی سبب ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار منطقه شده است.

وی افزود: این منطقه از ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی برخوردار است که نیاز به تلاش بیشتری داشته تا بتوان حداکثر بهره‌وری را از این ظرفیت‌ها و منابع خدادادی ببریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: حمید ملک‌زاده مجری این مجتمع گلخانه‌ای است که به عنوان نمونه در استان معرفی شده و اقدامات لازم برای نمونه کشوری شدن وی نیز در حال انجام است.

نجفی تصریح کرد: معرفی افراد نمونه در بخش‌های مختلف زمینه‌ای برای ترغیب و تشویق جوانان خواهد بود لذا باید این برنامه‌ها با جدیت بیشتری صورت پذیرد.

امام جمعه سراوان هم گفت: کار کشاورزی، کار پر ثوابی بوده و روزی حلال از آن عاید کشاورزان می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: ضروری است تا مسئولان امکانات و شرایط لازم را برای فعالیت جوانان در بخش کشاورزی مهیا کنند تا استعدادهایشان در راه‌های دیگر هدر نرود.

وی بیان کرد: این منطقه از خاک خوب و حاصلخیزی برخوردار می‌باشد لذا با سخت‌کوشی و در اختیار گذاشتن تسهیلات لازم به جوانان باید کمک کرد تا از این زمین‌های مستعد و منابع خوب کشاورزی نهایت بهره‌برداری بشود.

دراین مراسم، از افرادی که در راه‌اندازی این مجتمع تلاش کرده بودند،با اهدای لوح تقدیر کردند.

انتهای پیام/75002/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول