اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی واحد خانه کارگر رشت:

دهه فجر نقطه عطف آزادی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی واحد خانه کارگر رشت گفت: دهه فجر نقطه عطف آزادی ملت ایران از زیر بار ظلم ستم‌شاهی است و در سال روز پیروزی انقلاب اقتدار و پشتیبانی از ولایت فقیه را به دنیا نشان می‌دهیم.

دهه فجر نقطه عطف آزادی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، غلامرضا مقدسی عصر امروز در جشن انقلاب مرکز آموزش علمی‌کاربردی واحد خانه کارگر رشت به مناسبت دهه مبارک فجر در تالار گلستان این شهر با بیان اینکه ملت ایران امنیت و آرامش امروز خود را مدیون خون پاک شهدا هستند اظهار کرد: رهبری مقتدرانه و حکیمانه امام راحل موجب شد که ملت ایران از زیر چرخ ظلم و ستم زورگویان خارج شوند و به حکومتی با موازین اسلامی برسند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) پرچم توحید را در ایران برافراشت و ملت ایران با اعتقاد راسخ به رهبری خود به صحنه آمدند و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.

این مسئول با بیان اینکه پایداری از نظام جمهوری اسلامی نیازمند پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب است، افزود: پاسداری از نظام جزو واجبات مهم برای ملت ایران است که در این بین جوانان و دانشجویان نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بوده و با تحریم‌های خود در طول عمر 34 ساله انقلاب، ایران را تحت فشار قرار داده تا اعتماد ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی را سلب کند.

مقدسی، با بیان اینکه در جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی دانشجویان نقش برجسته و تاثیرگذار دارند، اذعان کرد: جنگ نرم و فشارهای اقتصادی از برنامه‌ها و توطئه اخیر دشمن برای از بین بردن آرامش و برهم زدن اعتماد و همدلی ملت ایران است.

وی دانشجویان و دانشگاهیان را یکی از ارکان اصلی در تبیین اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: دانشگاهیان با نگرش خود می‌توانند در مبارزه با جنگ نرم پیروز شوند و عملیات جنگ روانی دشمن را خنثی کنند.

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی واحد خانه کارگر رشت دهه فجر را نقطه عطف آزادی ملت ایران خواند و تصریح کرد: دهه فجر به دلیل سال روز آزادی از جور و ظلم جشن گرفته می‌شود و با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌بندیم و پشتیبانی از ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب را به گوش دشمنان می‌رسانیم و همبستگی و اقتدار خود را به جهانیان نشان می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی با هدف کاربردی کردن آموزش و علم حرکت می‌کند، خاطر نشان کرد: کاربردی کردن آموزش‌های علمی‌کاربردی در زمینه‌های صنعت، کشاورزی و... نیاز روز جامعه است.

مقدسی، تبدیل علم به فناوری و فناوری به ثروت، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه، زمینه‌سازی زیربنایی برای اشتغال و مهارت محوری و تخصص را از اهداف مهم دانشگاه علمی‌کاربردی عنوان کرد.

وی افزود: دانشگاه علمی‌کاربردی به همراه مجموعه زیر نظارت خود در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای را تجربه کرده و سهم مهم و ارزنده‌ای در عرصه آموزش عالی داشته که اکنون با 530 مرکز آموزشی بیش از 260 هزار دانشجو و 19 هزار مدرس در سراسر کشور به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

رئیس مرکز آموزش علمی‌کاربردی واحد خانه کارگر رشت، با تصریح بر اینکه این دانشگاه دارای یک ‌هزار و 200 دانشجو است، اذعان کرد: دانشجویان در رشته‌های تعمیرات مکانیکی، ماشین ابزار، نرم‌افزار رایانه، حسابداری، نقشه‌کشی، ساخت، تعمیر و زیرسازی با پنج گرایش مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی و آموزشی خوبی در دانشگاه علمی‌کاربردی رشت صورت گرفته است، یادآور شد: مرکز آموزش علمی‌کاربردی خانه کارگر واحد رشت از سال 82 با همکاری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با هدف تربیت نیروهای انسانی متخصص و توسعه خدمات اجتماعی آغاز به فعالیت کرد.

به گفته مقدسی، طرح‌های مختلفی در طول این مدت انجام شده که شامل تجهیز و راه‌اندازی کارگاه ماشین‌افزار به مساحت 270 متر مربع، احداث یک ساختمان برای افزایش کلاس به مساحت 345 متر مربع با ظرفیت هشت واحد کلاس درسی و... بوده است. 

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول