به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان احمد رحمانی در همایش بزرگ تجلیل از شوراهای دانشآموزی و نخبگان این شهرستان که به مناسبت دهه فجر در فرهنگسرای سیمرغ شهرستان به اجرا درآمد با اشاره به نقش انقلاب در حضور دانشآموزان در فعالیتهای اجتماعی، اظهار داشت: شورای دانشآموزی در ارتباط بین مدرسه و دانشآموزان نقش تاثیرگذاری دارد و به همین دلیل این شورا تمرینی برای تصدی پستهای کلیدی است.
وی گفت: علاقهمندی دانشآموزان در چند سال گذشته برای حضور در انتخابات شوراها و ایفای نقش بیشتر در برنامههای آموزشی رشد چشمگیری داشته است.
رحمانی افزود: مدرسه فضای تمرین و فعالیت برای مسائل فرهنگی و اجتماعی است تا در آینده دانشآموزان به عنوان آیندهسازان جامعه نقش پررنگتری در آن ایفا کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بوکان نقش دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش را در آموزش مهارت های زندگی اجتماعی برای دانشآموزان برجسته خواند و افزود :مهمترین نقش شوراهای دانشآموزی آمادهسازی و مشارکت آنها در فعالیتهای اجتماعی است.
وی گفت: نهادهای آموزشی با بسترسازی باید فرصتهای موجود آموزشهای تربیتی و علمی را برای نوجوانان و جوانان فراهم کنند تا هر کس به فراخور استعدادهای خود مراحل رشد و ترقی را بپیماید.
رحمانی بیان کرد :شورای دانشآموزی تمرینی برای تصدی پستهای کلیدی است و شوراهای دانشآموزی نقش مهمی در تقویت روحیه و مسئولیتپذیری دانشآموزان دارند.
در ادامه این همایش معاون پرورشی آموزش و پرورش بوکان اظهار کرد: شوراهای دانشآموزی برای مشارکت دانشآموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی و پرورشی و ایجاد ارتباط مستقیم و صحیح بین دانشآموزان و اولیای مدرسه نقش مهمی دارند.
داریوش پرنیان تصریح کرد: شوراهای دانشآموزی در موفقیت دانشآموزان در مسائل آموزشی و پیشرفتهای علمی نقش مهمی را میتوانند ایفا کنند.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم شوراها این است که قدرت تصمیمگیری در آنها افزایش یابد تا زمینه مشارکت دانشآموزان نیز در این عرصه فراهم شود.
پرنیان بیان کرد: مسئولان مدارس باید با حداکثر همکاری با شوراهای دانشآموزی آنان را در اداره مدارس دخیل کنند.
وی افزود: این شوراها بهترین فرصت برای گسترش مسئولیتپذیری، خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه دانشآموزی هستند.
پرنیان ادامه داد: مدیران مدارس و مسئولان ادارات باید نسبت به این شوراها توجه ویژه نشان داده و از این طریق مجالی برای گسترش خلاقیت فکری و عملی در میان دانشآموزان و جامعهپذیری آنان ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه آینده کشور در اختیار دانشآموزان امروز است، گفت: اگر از ابتدای نوجوانی دانشآموزان را با فضای تصمیمگیری و اداره جامعه خود آشنا کنیم، در آینده بسیار بهتر میتوانند در مسیر سعادت جامعه و آبادی کشور گام بردارند.
پرنیان با بیان اینکه خودباوری در جریان فعالیتهای شوراهای دانشآموزی تقویت میشود ابراز داشت: تا امروز نیز مدارسی که بیشترین همکاری را با شوراهای دانشآموزی داشتهاند در بسیاری از فعالیتهای خود بهتر عمل کردهاند.
وی عنوان داشت: اگر مدرسهای اهمیت کافی نسبت به فعالیت شورای دانشآموزی قائل نشود، به طور حتم دانشآموزان آن مدرسه نسبت به نقشهای اجتماعی بیتفاوت خواهند بود.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بوکان بیان کرد: شوراهای دانشآموزی انگیزه حضور در صحنههای اجتماعی را به دانشآموزان داده و دانشآموز در قالب این شوراها ایفای نقش در عرصههای مختلف تصمیمگیری را میآموزد.
وی تاکید کرد: مدیران و معاونان مدارس باید حداکثر همکاری را با شوراهای دانشآموزی انجام داده و فضایی ایجاد کنند که دانشآموزان احساس کنند در اداره مدارس نقش دارند.
وی گفت: اجتماعی شدن و آمادگی برای پذیرش مسئولیتهای اساسی در جامعه یکی از مسائلی است که نسل جوان باید در نظام آموزش رسمی آن را یاد بگیرد و اگر آموزش و پرورش در این زمینه کوتاهی کند، رشد اجتماعی نسل جوان با مشکل روبهرو خواهد بود.
انتهای پیام/61006/ی30/د1000