اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

موجبات آزردگی خاطر رهبری را فراهم نسازیم/ مسئولان پرخاشگری را کنار بگذارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در میان مسئولان گفت: متأسفانه برخی بداخلاقی‌های مسئولان رهبر معظم انقلاب را آزرده خاطر کرده است.

موجبات آزردگی خاطر رهبری را فراهم نسازیم/ مسئولان پرخاشگری را کنار بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته این شهرستان ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز و اجتناب از گناهان و همچنین با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: تقوای الهی سبب می‌شود که انسان در همه حال به یاد خداوند باشد و هرگز از دستورات الهی نافرمانی نکند.

وی در ادامه بحث خطبه‌های هفته قبل در خصوص توجه ویژه به جوانان، بیان داشت: جوانان امروز باید آینده مملکت و جامعه را ساخته و برای همین ضروری است که مغز جوانان تقویت شود.

توجه به آشنایان و همسایگان رسالت مؤمنان است

امام جمعه گچساران با بیان این‌که بهترین سرمایه هر مملکتی مغز جوانان است، تأکید کرد: نباید از این سرمایه عظیم غفلت بورزیم و همه ما موظف هستیم که در راستای رشد و ترقی تفکر جوانان تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: تمام ارزش انسان مغز او بوده و به وسیله مغز است که انسان به تعالی و ترقی می‌رسد و می‌تواند خوبی‌ها و بدی‌ها را تشخیص دهد.

خطیب جمعه گچساران گفت: اگر نسل جوان مملکتی از نظر مغزی ضعیف شود، آن مملکت از نظر علمی عقب افتاده می‌شود و دشمن به راحتی می‌تواند بر آن غلبه کند.

حجازی با اشاره به این فرمایش رسول خدا (ص) که «امت من باید تلاش کنند قوی، سالم و اهل تفحص باشند تا بتوانند در برابر دشمنان عزت‌مند و قوی باشند» ابراز داشت: همه ما وظیفه داریم هنگامی که بر سر سفره غذا هستیم به یاد آشنایان و همسایگان خود باشیم و این رسالت مؤمنان است.

وی با بیان این‌که اگر به یاد مردم نباشیم مشکل ایجاد می‌شود و سپس به طور یقین این مشکل عمومی خواهد شد، یادآور شد: اگر به یاد همدیگر باشیم، شکی نیست که مشکلات، گرانی‌ها، موانع و کمبودها از بین می‌روند و به لطف خداوند باران به حد وفور نازل می‌شود.

هیچ قدرت غربی نمی‌تواند به ایران اسلامی آسیبی وارد کند

امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به 21 بهمن سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) نسبت به بی‌توجهی به حکومت نظامی بیان داشت: در سال 57 از 12 بهمن عرصه بر بقایای رژیم پوشالی پهلوی تنگ‌تر می‌شد و این رژیم ناچار شد به حکومت نظامی روی آورد ولی امام خمینی (ره) در روز 21 بهمن به مردم دستور دادند که به حکومت نظامی توجهی نکنند و به خیابان‌ها بروند و این دستور را فقط فقیه می‌تواند صادر کند که منصوب به حضرت امام عصر (عج) است.

حجازی در ادامه و با بیان این‌که امام خمینی (ره) فرمودند که در این مملکت باید حکومت الهی تشکیل شود، افزود: مردم ایران در روز 21 بهمن 57 فرمان امام را اجرا کردند و در شب 22 بهمن رژیم غیرقانونی پهلوی سقوط کرد.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی بود و در 22 بهمن سال 57 مردم صاحبان مملکت شدند.

برخی بداخلاقی‌های مسئولان رهبر انقلاب را آزرده کرده است

امام جمعه گچساران تأکید کرد: هیچ قدرت غربی نمی‌تواند آسیبی به ایران اسلامی وارد کند و مردم ایران زیر چتر رهبری و ولایت اجازه نمی‌دهند دشمنان به اهداف خود برسند.

حجازی با اشاره به این‌که در دوران پهلوی کشور ایران کشوری ضعیف و تحقیر شده بود، خاطرنشان کرد: امروزه ایران به دلیل وجود اندیشه رهبری و ولایت و اتحاد مردم در جهان شناخته شده است و مردم آن در سطح جهان عزیز و سربلند هستند.

وی تأکید کرد: در 22 بهمن امسال باید با حضور حماسی خود در راهپیمایی دشمنان را از برنامه‌ها و اهداف خود ناامید و قلوب مؤمنان را شاد کنیم.

امام جمعه گچساران با اشاره به برخی اختلاف‌ها در میان مسئولان گفت: متأسفانه برخی بداخلاقی‌های مسئولان، رهبر معظم انقلاب را آزرده خاطر کرده است و رهبر انقلاب فرمودند که به وقت خود موضوع بداخلاقی‌ها را به مردم خواهم گفت.

حجازی تصریح کرد: در انتخابات آتی دشمنان به مانند انتخابات قبلی به دنبال فتنه هستند و همه ما وظیفه داریم جلوی فتنه دشمنان را بگیریم و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند مسئولان نباید اختلاف‌ها را به میان جامعه و مردم بکشانند.

انتهای پیام/82010/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول