اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وضعیت منطقه از زبان مهمان‌پرست

سوریه نقطه جنگ تمام عیار استکبار با مقاومت / ناسازگاران انقلاب اسلامی به اقلیت رسیده‌اند

خبرگزاری فارس: رامین مهمان‌پرست گفت: پس از شکست جبهه استکبار در مقابل ایران و الجزایر امروز سوریه نقطه جنگ تمام‌عیار جبهه استکبار با جبهه مقاومت تلقی می‌شود.

سوریه نقطه جنگ تمام عیار استکبار با مقاومت / ناسازگاران انقلاب اسلامی به اقلیت رسیده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رامین مهمان‌پرست دقایقی پیش در نشست هم‌اندیشی با دانشجویان جهان اسلام در سالن شورای مرکزی جهاد دانشگاهی مشهد اظهار کرد: باید به درک درستی درباره حساسیت شرایط فعلی کشور برسیم و به تناسب این حساسیت مدیریت صحیح و راهبردهای عملی داشته باشیم.

وی افزود: شرایط آینده کشور بستگی به نحوه مدیریت در این مقطع حساس دارد چرا که امروز استکبار در جنگی تمام عیار انقلاب اسلامی را مانع رسیدن به اهداف مستکبرانه خود می‌داند.

مهمان‌پرست با بیان اینکه انقلاب اسلامی القاکننده مفهوم انقلاب و استقلال به کشورهای منطقه است خاطر نشان کرد: همواره برای انقلاب اسلامی فتنه‌های مکرر طراحی شده و باید بدانیم که امروز این فتنه‌ها به اوج خود رسیده و عبور از این پیچ تاریخی در گرو تبعیت از ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی بر هم زننده نظریه جهان تک‌بعدی بلوک غرب پس از فروپاشی شوروی محسوب می‌شود، امروز چهره مقاومت انقلاب اسلامی در بیداری‌های منطقه تجلی دوباره یافته است.

سخنگوی وزیر امور خارجه اضافه کرد: عملیات‌های بیش از سه دهه استکبار برای توقف، عقب‌ماندگی و وابستگی ایران به خود با شکست مواجه شده و امروز مفتخریم که ایده‌های رسیدن به این رشد و بالندگی را به دیگر کشورهای منطقه القا می‌کنیم.

مهمان‌پرست با اشاره به شرایط ایران در 34 سال پیش گفت: وضعیت کشور در 34 سال گذشته با شرایط حال تفاوت بسیاری داشته، 34 سال گذشته کشوری را با نام ایران شاهد بودیم که با محدودترین و کم‌ترین توانایی نظامی بیشترین وابستگی را به غرب داشت؛ امروز با توسعه مطلوب در حوزه نظامی والاترین استقلال از آن ایران است.

وی ادامه داد: ایده انقلاب اسلامی برای به استقلال رسیدن در کشورهای منطقه نمود خاصی دارد؛ مردم عراق تلاش بسیاری برای استقلال خود می‌کنند و این همان عراقی است که 34 سال گذشته سر تا پا در مقابل ایران در جبهه جنگ ایستاده بود.

سخنگوی وزیر امور خارجه جریان اسلام‌گرایی ترکیه را ریشه در ایده‌های انقلاب اسلامی و مقاومت ملی توصیف کرد و یادآور شد: جریان اسلام‌گرایی در ترکیه امروز سیستم حکومتی این کشور را به دست گرفته و به نوعی می‌توان گفت جریان اسلام‌گرا در رأس تصمیم‌گیری‌های کلان ترکیه قرار دارد.

مهمان‌پرست بیان کرد: مشابه این شرایط را در لبنان، مصر و دیگر کشورهای عربی شاهد هستیم؛ امروز حزب‌الله لبنان در داخل این کشور دولت تعیین می‌کند و همچنین با وجود موانع و مشکلات در مصر به صراحت می‌توان گفت تحولات مصر که در گذشته با عنوان قطب اتحاد صهیونیسم تلقی می‌شد قابل ملاحظه است.

وی با تأکید بر اینکه ناسازگاران با انقلاب اسلامی به اقلیت رسیده‌اند، گفت: استراتژی جبهه استکبار در چند مرحله خصوصی کردن، کند کردن، مدیریت، متوقف کردن و یا منحرف ساختن خلاصه می‌شود.

سخنگوی وزیر امور خارجه افزود: جبهه استکبار برای هر کشور در بیداری اسلامی به نوعی یکی از این استراتژی‌ها را برای تضعیف آنان به کار گرفته است؛ در یمن با فاصله‌اندازی در اتحاد آنان و با طرح‌های پیشنهادی چون عزل و نصب، ایجاد وقفه در تصمیم‌گیری‌های کلان می‌کنند.

مهمان‌پرست ادامه داد: تحلیل جبهه استکبار این است که این وقفه سبب ایجاد روندی کند و دلسردی در سطح ملت و نهایت کم‌رنگ شدن اتحاد می‌شود.

وی استراتژی جبهه استکبار در بحرین را سرکوب‌سازی این ملت توصیف کرد و یادآور شد: در لیبی نیز با ایجاد جریان مسلح و مخالف و ایجاد ناامنی بیشترین غارت و بهره‌برداری را از این کشور می‌کنند؛ در مصر نیز با وجود اینکه انتخابات برگزار می‌شود، شاهدیم که احمد شفیع آخرین نخست‌وزیر دوران حسنی مبارک رقیب حزب اسلام‌گرا در انتخابات می‌شود.

مهمان‌پرست در ادامه اضافه کرد: وقتی مرسی برنده انتخابات مصر می‌شود عده‌ای با عنوان هواداران احمد شفیع جمع را متشنج کرده و پیام آن این است که در مصر انقلاب نبوده بلکه رقابت و تفرقه میان اسلام‌گرا و ملی‌گرا ایجاد شده است.

سخنگوی وزیر امور خارجه ایران، الجزایر و سوریه را کشورهای جبهه مقاومت مورد هدف استکبار دانست و افزود: در ابتدا جبهه استکبار بر آن بود که با ایجاد ناامنی در ایران و الجزایر به ایجاد موج مصنوعی بهار عربی بپردازد و با تبلیغ و تقویت تبدیل به موج واقعی کند اما پس از شکست امروز به صراحت می‌توان گفت سوریه نقطه مقابل جنگ تمام عیار جبهه استکبار با جبهه مقاومت است.

وی خاطر نشان کرد: اگر سوریه شکست را در این میدان تجربه کند به منزله نابودی حلقه مهمی از مقاومت برشمرده می‌شود.

سخنگوی وزیر امور خارجه تصریح کرد: با مدیریت صحیح باید استراتژی دشمن را در مقابل خود تبدیل به راهکار کرده و به نوعی جبهه استکبار را به انزوا بکشانیم.

انتهای پیام/70023/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول