اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سابق هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کاشان عنوان کرد

جای خالی کاشان در مسابقات ملی ورزش پهلوانی

خبرگزاری فارس: دبیر سابق هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کاشان از عدم حضور کاشان در مسابقات ملی این رشته ورزشی ابراز تأسف کرد.

جای خالی کاشان در مسابقات ملی ورزش پهلوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مجتبی مقامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به سابقه افتخارآمیز کاشان و با وجود آن که این شهرستان در هنر چرخ زورخانه‌ای صاحب سبک است جای خالی باستانی‌کاران کاشانی در مسابقات کشوری محسوس است.

وی، آموزش علمی و اصولی فنون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را برای شرکت در مسابقات منطقه‌ای و ملی ضروری خواند و افزود: هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کاشان هیچ برنامه‌ای برای آموزش علاقه‌مندان به این رشته ندارد و تنها در چند نقطه شهر چند مربی بر اساس عشق و علاقه خود و با برنامه شخصی، این رشته ورزشی را به صورت آکادمیک به علاقه‌مندان آموزش می‌دهند.

دبیر سابق هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کاشان که خود نیز یکی از مربیان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است با اشاره به مربیانی چون محمد و جواد آبیار، مسعود سمسار، خاری‌زاده و اصغر چراغ‌بیک ابراز داشت: احمد مقامی اولین کسی بود که در کاشان، آموزش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را برای جوانان این شهرستان پایه‌گذاری کرد و اکنون نیز با زورخانه ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان همکاری می‌کند.

مقامی با اشاره به زورخانه ثامن سازمان اتوبوسرانی کاشان ابراز داشت: این زورخانه مجهز با مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی کاشان بنا نهاده شد و امروز درخشش رشته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کاشان به کسانی نظیر محسن عرفان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: نگاه سنتی به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کاشان باید تغییر کند و این رشته باید با حضور و مدیریت جوانان تحصیل کرده، با انگیزه، فعال و پیگیر در کاشان پویا و فعال شود.

مقامی عنوان کرد: هنوز خیلی از ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان کاشان با برخی فنون جدید این رشته آشنا نیستند و حتی از برگزاری مسابقات منطقه‌ای یا ملی خبردار نمی‌شوند.

وی افزود: در مجموع شش مربی اکنون در کاشان آموزش حدود 250 علاقه‌مند به این رشته ورزشی را در رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برعهده دارند.

مقامی بیان داشت: علاوه بر آموزش، ارتباط بیشتر با فدراسیون، آشنایی زورخانه‌ها با نوآوری‌های این رشته و تغییر نگاه سنتی پیشکسوتان، میدان دادن به جوانان، حمایت‌های مالی برای دعوت از داوران این رشته و برگزاری اردوها و مسابقات شهرستانی پیش نیاز حضور در مسابقات ملی است که شهرستان کاشان تا کنون از این موارد محروم بوده است.

انتهای پیام/2406/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول